Angajații au primit e-mailuri care vin ca răspuns la mesajele aparent trimise anterior. Astfel, deoarece angajatul crede că este un răspuns la un e-mail din trecut, este mai predispus să îl acceseze, aceasta fiind o tehnică relativ nouă a hackerilor. E-mailurile sunt trimise de pe serverele interne Microsoft Exchange, ceea ce le face mult mai credibile pentru angajați.
„Multe atacuri de tip phishing prin expeditori externi sau prin nume de domenii falsificate au fost oprite. De aceea atacatorii folosesc acum adrese de e-mail interne sau de la parteneri de încredere”, spune Stefan van der Wal, consultantul companiei Barracuda Benelux.
Purtătorul de cuvânt al IKEA, Sabine Kaars Sijpesteijn, a declarat că se știa de acest atac phishing, iar lanțul de retail a luat imediat măsuri pentru a preveni daunele și a fost declanșată o anchetă pentru a rezolva problema.
Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: IKEA retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener în sistemul de franciză IKEA, operând 374 magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine au avut 839 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2019 și 2,6 miliarde de vizite pe platforma www.Ikea.com.