Lectură de 2 minute

23 Jun 2020 - Știri și Noutăți

VIDEO Carrefour și Google au lansat un serviciu de cumpărături pe bază de comandă vocală

Andra Imbrea

Carrefour și Google au lansat un serviciu de shopping pe bază de comandă vocală în Franța, parte din planurile retailerului francez de a-și accelera expansiunea în eCommerce. Serviciul de voice shopping va funcționa prin intermediul platformei Google Assistant și reprezintă cel mai nou demers din parteneriatul strategic încheiat între cele două companii în 2018.

"Această inovație, dezvoltată cu ajutorul Google, va accelera traiectoria canalului de eCoomerce în cadrul Carrefour", a declarat Amelie Oudea-Castera, Executive Director of E-Commerce, Data and Digital Transformation Carrefour, potrivit Reuters. 

Carrefour este primul retailer care pregătește lansarea unui astfel de serviciu de cumpărături. Retailerul francez se află într-un proces global de stimulare a vânzărilor și intentionează să investească 2,8 miliarde euro în comerțul online până la finalul anului pentru a face față competiției de la Amazon. 

Retailerul francez urmărește să-și majoreze vânzările online de 1,3 miliarde de euro înregistrate în 2019 la 4,2 miliarde de euro până în 2022.

Citeste si:
Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului

Shopping prin comandă vocală: cum funcționează 

Noul serviciu de shopping pe care Carrefour îl pregătește împreuna cu gigantul Google va permite utilizatorilor care își asociază contul lor Google cu cel Carrefour să realizeze cumpărături pe bază de comandă vocală. 

Practic, Google Assistant va permite consumatorilor să adauge produsele dorite pe lista de cumpărături prin comandă vocală, spunând cuvinte generice precum unt sau lapte sau nume de produse și branduri. Serviciul a fost programat să recunoască și cele mai complexe denumiri, inclusiv nume de branduri precum  “Comte 18 luni” sau “Comte Carrefour Bio”. 

Google Assistent se conectează la inventarul electronic al Carrefour și transformă apoi lista de cumpărături într-un coș de cumpărături ce va include produsele disponibile și vor fi livrate la domiciliu. Sesiunile de shopping și preferințele clienților vor fi păstrate pentru cumpărături ulterioare, având în același timp posibilitatea de a modifica lista de cumpărături. 

În 2018, Carrefour și Google au încheiat un parteneriat strategic prin care retailerul să-și comercializeze online produsele cu ajutorul platformelor Google Home, Google Asisstant și Google Shopping.

Citeste si:
Producătorul de conserve Vascar intră pe piața de eCommerce printr-un parteneriat cu eMAG

Grupul Carrefour are peste 10.100 de magazine în 34 de țări. În România, retailerul are 346 de magazine dintre care 35 hipermarketuri 'Carrefour', 262 supermarketuri (221 magazine 'Market' și 41 magazine 'Express Orange'), 43 magazine de proximitate 'Express', 8 magazine de proximitate 'Contact' și un magazin online pe www.carrefour.ro. Carrefour a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 10,56 miliarde de lei, în creștere cu 10% față de anul precedent.

 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  VIDEO Carrefour și Google au lansat un serviciu de cumpărături pe bază de comandă vocală