Lectură de 4 minute

11 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Carrefour ”a dus” 14 crame românești la Festivalul Milano Wine Week

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Carrefour România a participat cu programul „Deschidem Vinul Românesc" la Milano Wine Week, unul dintre cele mai mari evenimente internaționale dedicate vinului, pentru de a pune vinul românesc și soiurile autohtone pe harta internațională a vinului. Evenimentul are loc în perioada 8-16 octombrie și reunește producători, degustători, oenologi, experți și iubitori de vin din întreaga lume. Paisprezece crame românești, parte a programului Carrefour, au prezentat la Milano selecții clasice premium, dar și soiuri mai puțin cunoscute ale viticulturii românești, precum Crâmpoșia, Negru de Drăgășani, Șarba, Tămâioasa Românească, Feteasca Regală, Cadarca și altele, marcând și o premieră pentru piața italiană, aceste vinuri fiind introduse pentru prima dată în Italia.

Sursa foto: unsplash.com

Duminică, 9 octombrie, România a beneficiat de o zi exclusivă în cadrul Milano Wine Week, la Palazzo Bovara, aducând vinurile românești în centrul atenției internaționale. Marinela Ardelean, critic de vin, arbitru la concursuri internaționale, Ambasadorul de vinuri al programului „Deschidem Vinul Românesc”, și Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer la Carrefour România, au susținut cu această ocazie patru prezentări de tip Masterclass, în care cunoscători, experți internaționali și invitați speciali au avut ocazia să deguste și să analizeze profesionist vinurile românești.

„A fost o mare bucurie pentru mine să prezint la Milano Wine Week soiurile de mare valoare cultivate pe solurile românești, prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Astfel de inițiative duc vinul românesc unde merită să fie, după ce în ultimii ani piața a evoluat formidabil; am avut inclusiv reacții de la experți care ne apreciaza vinul ca fiind un competitor serios pentru vinurile străine”, declară Marinela Ardelean, ambasadorul programului „Deschidem Vinul Românesc”.

„Chiar dacă e cultivat în cantități mici, Negru de Drăgășani e un vin care merită descoperit cel puțin o dată în viață. Ziua începe cu o degustare: sunt 33 de vinuri românești la dispoziția publicului. A cincea ediție a Milano Wine Week va anima întregul oraș cu un program de workshop-uri, degustări și tururi ghidate”, menționează postul de televiziune italian RAI.

Cramele participante la Milano

Cele 14 crame partenere Carrefour prezente la Milano sunt:

  • Via Viticola;
  • Domeniile Prince Matei;
  • Jidvei;
  • Domeniul Bogdan;
  • The Iconic Estate – Alexandrion Group;
  • Avincis;
  • Villa Vinea;
  • Cotnari;
  • Crama Rotenberg;
  • Davino;
  • Domeniile Săhăteni – Aurelia Vișinescu;
  • Crama Gîrboiu;
  • Gramofon Wine;
  • Domeniile Tohani.

„Deschidem Vinul Românesc”, programul Carrefour inițiat în 2019, sprijină industria vinului românesc și pune România pe harta internațională a vinului, cu o selecție de peste 200 de etichete, dintre care unele sunt vândute exclusiv în Carrefour la nivel național. În 2021, Carrefour a promovat vinul românesc la New York cu ocazia Zilei Naționale, iar anul acesta, „Deschidem Vinul Românesc” a făcut încă un pas curajos pentru strugurii românești, pentru tehnicile tradiționale și inovatoare de producție locale, pentru modernitatea și inovația pe care o cultivă viile noastre, provocând țara vinului, Italia, să descopere vinul românesc.

„România beneficiază de vinuri extraordinare și de producători de vinuri cu expertiză de top și pasiune pentru ceea ce fac și cu un simț al solidarității cu comunitățile în care sunt produse vinurile. Prezența lor la Milano Wine Week face parte dintr-o strategie susținută care valorifică specificul strugurilor și vinurilor din țara noastră și arată că vinul nostru românesc se poate transforma într-un brand național", declară Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour România.

Deschidem Vinul Românesc este un program național pe termen lung, dezvoltat de Carrefour România cu misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului. Experții în vin ai programului călătoresc în țară vizitând crame, de la cele cunoscute mărci, până la micile afaceri ale familiilor de producători locali, în căutare de noi vinuri pe care să le promoveze la nivel național. După ce aceștia degustă și selectează vinurile, consultanții programului sprijină vinificatorii în eforturile de branding, promovare și distribuție, pentru a pătrunde cu succes în retailul modern.

Citeste si:
Primele declarații ale reprezentanților Carrefour în urma protestelor. Ce le oferă retailerul angajaților 
Primele declarații ale reprezentanților Carrefour în urma protestelor. Ce le oferă retailerul angajaților 

Milano Wine Week este unul dintre cele mai mari evenimente internaționale dedicate vinului, ce transformă orașul italian într-un hub al vinului, în care, timp de o săptămână se întâlnesc vinuri internaționale, degustători, enologi, experți și iubitori de vin pentru a celebra lumea vinului, a participa la workshop-uri, evenimente și masterclass-uri dedicate.

Carrefour România are peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și GLOVO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour ”a dus” 14 crame românești la Festivalul Milano Wine Week