Lectură de 2 minute

21 Mar 2022 - Știri și Noutăți

1 din 3 români nu mai lasă bacșiș chelnerului sau livratorului. Ce aplicații de comandat mâncare folosesc

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Piața de servicii alimentare din România (restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc.) a crescut în anul 2021 până la 5.66 de miliarde de euro, depășind cu 21% recordul înregistrat în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei COVID-19, potrivit celei de-a cincea ediții a research-ului național de food&drinks service (mâncare gătită și servită), realizat de Hospitality Culture Institute.

„Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5.66 de miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou, iar apetitul consumatorului de a comanda de la branduri cu care nu a interacționat și fizic se află pe un trend ascendent puternic,” afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Ce aplicații de food delivery preferă românii

Glovo este liderul pieței de agregatoare de food delivery, urmat de Tazz și foodpanda, potrivit specialiștilor Hospitality Culture Institute. La începutul acestui an, Glovo a achiziționat infrastructura și serviciile foodpanda.

„Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă tips s-a triplat, ajungând la 32%,” adaugă Florin Maxim.

Românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate, potrivit datelor Hospitality Culture Institute. Cu toate acestea, nu mai puțin de 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei. Raportul conține analiza în detaliu a valorii bonului și a evoluției fiecărui sector din industrie, precum și variațiile anuale.

Raionul gastro din supermarket, creștere de peste 30%

Începând cu 2016, raionul gastro din supermarketuri/hypermarketuri crește anual cu peste 30%, semn că jucătorii care au mizat pe extinderea și diversificarea acestui serviciu au făcut un pariu câștigător. În schimb, o premieră în același interval de timp este preferința românilor în ceea ce privește forma meniului.

Astfel, pentru prima dată în ultimii cinci ani, românii preferă meniul digital în dauna celui fizic, adaugă reprezentanții Hospitality Culture Institute.

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în parteneriat cu Exact Business Solutions, companie cu experienţă de peste 12 ani în marketing research.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  1 din 3 români nu mai lasă bacșiș chelnerului sau livratorului. Ce aplicații de comandat mâncare folosesc