Lectură de 7 minute

05 Aug 2021 - Interviuri și Analize

Wild Aqua, start-up ieșean pornit în pandemie care fabrică apă cu arome din flora naturală

Roxana Vasile

Wild Aqua este un start-up care a fost înființat în timpul pandemiei, dintr-o întâmplare, așa cum spune Andreea Ștefănucă, una dintre fondatoare. Povestea brandului românesc a început cu câteva ape carbogazificate, obținute pentru uz propriu și care a ajuns acum la 10.000 de unități vândute pentru evenimente private și zona de HoReCa în aproximativ un an de când este pe piață.

 

 

Andreea Ștefănucă și Silvia Șerban au creat un brand de băuturi non-alcoolice slab-carbogazificate, cu arome naturale, cu care plănuiesc să între în restaurante și retail, în următorii ani, timp în care se vor extinde pentru a avea un stoc de comenzi.

,,Atât de mult le-am conturat și atât de mult ne-au plăcut încât am vrut să le transpunem într-un business, pentru că în acel moment era, să spunem, o producție proprie. A fost un challenge interesant pe care noi ni l-am dorit, așa a pornit Wild Aqua, dintr-o întâmplare. Nu a fost un plan de la bun început, a fost o idee care a crescut gradual'', își amintește Andreea Ștefănucă despre începuturile Wild Aqua.

Cele două fondatoare, care anterior au lucrat în HoReCa, au investit aproximativ 15.000-20.000 de euro în echipamente și urmează să investească aproximativ 50.000 de euro pentru a aduce linia de producție la capacitatea maximă pe care și-o doresc. În momentul actual, Wild Aqua poate produce 10.000 de unități pe lună, însă își doresc să crească numărul, lucru care implică și o investiție mai mare.

Fondatoarele au câștigat și un grant de digitalizare în cadrul HoReCa Business Accelerator, în parteneriat cu UniCredit Bank și UniCredit Leasing, în valoare de 5.000 de euro pe care l-au investit în partea de personalizare a brandului. 

Citeste si:
Cum să ai o afacere cu trufe și alune: care este investiția și când scoți profitul. Exemplul Il Tartufo din Alba Iulia

,,A fost foarte interesantă experiența, a fost diferită pentru că a fost foarte concentrat totul și am avut posibilitatea de a primi feedback de la noi oameni din HoReCa înainte să lansăm produsul propriu-zis, fiind la un stadiu de B2B. Aveam nevoie de un feedback pe partea de producție. Pe lângă ce am investit în echipamente, noi vrem să folosim grantul pentru digitalizare, pentru partea de personalizare a produselor  pentru că acesta a fost scopul principal al grantului'', mai spune Andreea Ștefănucă.

În ceea ce privește producția, toate distilatele sunt făcute în Iași, însă, fondatoarea spune că vor să extindă zonele de producție în mai multe regiuni din țară.

,,Ne dorim să ne extindem, în anii 5-6 ai businessului, în mai multe locuri din țară, să putem să producem oriunde. Ne dorim ca în Iași să producem concentratul principal, iar partea de compunere a acestuia în produsul final să se poată face oriunde din floră spontană, din culturi organice în toată țara, care se concentrează și se hidrodistilează în alte părți de producție din țară. Nu depindem doar de spațiul nostru de aici, doar concentrarea, esența se produce de aici, putând fi îmbuteliată din orice punct de-al nostru din țară”, menționează Andreea Ștefănucă. 

Citeste si:
Carrefour continuă dezvoltarea în Franța, în ciuda situației instabile interne, generată de zvonurile de vânzare și retragerea lui Arnault

Produsele Wild Aqua sunt realizate din materie primă fără conservanți, fără produse de stabilizare, iar totul este realizat 100% organic din floră organică și floră spontană.

,,Produsul în sine este unul care are, în esență, o idee medicală, adică sunt produse care ajută atât hidratarea, cât și partea de afecțiuni. Este un produs pe care îl consumăm ca pe o băutură răcoritoare pentru bunăstarea noastră, dar este și o băutură aproape medicală'', mai spune Andreea Ștefănucă. 

Întreaga afacere este coordonată de patru persoane în prezent: Andreea Ștefănucă, care se ocupă de partea de biotehnologii și marketing, Silvia Șerban, economist, dar se ocupă și de partea de marketing, Constantin Ștefănucă care este head of production și inginer silvic și Radu Șerban, chef în localul Wild Aqua din Iași, care se ocupă de partea de rețete. 

Conceptul din spatele Wild Aqua

Wild Aqua funcționează, în principal, în proporție de 80% pe modelul business to business to consumer. Fondatoarele își propun să treacă la partea B2B pentru evenimente private și industria de HoReCa, dar și să dezvolte shop-ul personal unde clienții să își poată personaliza pachetul de produse cumpărate și băutura dorită. 

,,Noi mergem teoretic mai întâi către agenții comerciali, dar ulterior o să mergem și către retail clasic și magazine, atât online cât și magazine fizice. Însă vrem să trecem și la partea B2B, pentru evenimente și shop-ul nostru, marketul nostru personal, iar acolo oamenii să își poată personaliza produsul. Pe lângă faptul că își pot alege atunci când comandă să aibă în pachet mai multe unități, adică nu sunt vizați să cumpere 6-10-12 unități din același produs, dar pot face și o comandă personalizată în care să pună ce elemente își doresc în produs. Evident, există un configurator, noi la asta lucrăm prin grantul de digitalizare pe care l-am câștigat, la un configurator prin care oamenii să își pot personaliza în cel mai mic detaliu această băutură, în funcție de eveniment'', explică Andreea Ștefănucă.

Businessul are un plan pe cinci ani: în primul an, 2021 sau „anul de tracțiune”, fondatoarele își propun să intre până la finalul lunii august în șase restaurante, două băcănii și două cafenele. 

,,Vrem să ajungem să fim ajutați de alți parteneri, precum Bringo, cu care încercăm să discutăm în momentul de față. Vom avea și partea de distribuție proprie. Deci să spunem că asta vrem pentru primul an de producție'', spune Andreea Ștefănucă.

Pentru 2022, fondatoarele WildAqua au în plan să se dezvolte în zona de HoReCa, pe partea de evenimente și în zona de retail, astfel încât vor să mărească și capacitatea de producție. 

,,Acesta este targetul principal și de aceea vrem să ridicăm și producția pentru a ajunge la request-ul pe care retailul îl are, pentru că întotdeauna când intri în retail trebuie să ai producție. În anul trei și patru pe piață vrem să avem propriile noastre puncte de vânzare, propriile noastre cafenele, Super Wild Aqua, unde clienții pot veni să își facă propriile distilate, dar vorbesc doar de produse non-alcoolice pentru că noi suntem o băutură non-alcoolică slab-carbogazificată'', precizează fondatoarea. 

În plusîn anul cinci de la lansarea pe piață, fondatoarele vor să dezvolte unități de hidrodistilare acasă, pe care persoanele să le poată achizițona și să își facă propria băutură WildAqua.

Fondatoarele estimează că până la finalul anului vor ajunge la 12.000 de unități vândute, deși tracțiunea a fost mai lentă decât se așteptau. În plus, deși unitățile vândute nu au fost considerabile, deschiderea spre produsele Wild Aqua a fost una destul de mare. 

,,Până acum speram să intrăm puțin mai mult pe piață, dar evident a fost o intrare ceva mai grea pe partea asta, fiind și un an greu pentru toată lumea. Stocurile se fac în cantități mai mici pentru unitățile HoReCa, semn că nici noi nu am putut să intrăm foarte puternic. Dar lăsând la o parte asta, lumea nu a fost deloc reticentă la produsul nostru și am avut o surpriză aici prin faptul că deși unitățile vândute sunt mici, deschiderea este mare. Estimăm că ajungem să avem 12.000 de unități vândute până la finalul anului, al sezonului. Vorbim, de fapt, de noiembrie. Va fi vorba despre un produs sezonier, Wild Aqua este un produs sezonier, pentru că în principiu sunt lunile martie-noiembrie pentru producția noastră. Sperăm că în 2022 să dublăm aproape și încasările și unitățile vândute’’, precizează Andreea Ștefănucă. 

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Wild Aqua, start-up ieșean pornit în pandemie care fabrică apă cu arome din flora naturală