Lectură de 3 minute

21 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Topul celor mai doriți angajatori din România în 2021: eMAG și Lidl, în primii 15

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

eMAG, Lidl, Coca-Cola, Kaufland și Dedeman se regăsesc în clasamentul celor 100 cei mai doriți angajatori din România, unde 30% sunt companii de tehnologie, iar 15% sunt firme ce activează în automotive.

Top 100 cei mai doriți angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 14.347 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților întrebați care sunt top 5 angajatori din România pentru care și-ar dori să lucreze. 30% dintre angajatorii din top 100 sunt companii de tehnologie, în timp ce 15% sunt companii ce activează în automotive.

După 9 ani, Microsoft revine pe primul loc în topul preferințelor respondenților, potrivit clasamentului realizat de Catalyst Solutions.

Conform rezultatelor, industria preferată în care și-ar dori să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, rămâne industria IT (software / hardware), la fel ca în 2018. Totodată, industria automotive a scăzut în topul preferințelor, pe de altă parte, este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți. În același timp, respondenții au menționat într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.

Criteriile candidaților când aleg un loc de muncă

În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională contează mai mult în decizia studenților, în timp ce pentru candidații cu mai multă experiență, cele mai importante criterii devin recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.

Luând în considerare perioada actuală, prin intermediul studiului, a fost evaluat și impactul lucrului de acasă în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, flexibilitatea angajatorilor referitor la politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profesioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% - studenți și 68,1% - profesioniști.

Canale de informare

Când vine vorba de canalele de informare în legătură cu angajatorii și joburile de pe piață în ultimul an, față de rezultatele din 2020, LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență (2021 - 44,6% vs 2020 - 28,3%), chiar dacă în anii precedenți acest canal era folosit cel mai mult de profesioniști.

Citeste si:
Coca-Cola lansează în România două variante noi de băuturi cu aromă de citrice
Coca-Cola lansează în România două variante noi de băuturi cu aromă de citrice

Raportat la ultimii ani, se observă eforturi mari de comunicare din partea companiilor concentrate pe rețelele de socializare. Pe lângă LinkedIn (62,1%), studenții preferă Facebook (59,8%) și Instagram (39,3%), în timp ce 3 din 4 profesioniști preferă LinkedIn ca și canal principal pentru a fi la curent cu angajatorii preferați, urmat de Facebook și YouTube într-o proporție mult mai mică.

Întrebați ce categorii de conținut ar fi cele mai de interes pentru ei atunci când caută informații despre un angajator, ambele segmente analizate ar prefera, în principal, să acceseze informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației.

Studiul s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 - aprilie 2021, pe un eșantion de 14.347 respondenți cu profil business, IT&C, inginerie și științe sociale.

Catalyst Solutions este o companie românească de consultanță în resurse umane, specializată în soluții de recrutare și employer branding.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Topul celor mai doriți angajatori din România în 2021: eMAG și Lidl, în primii 15