Lectură de 5 minute

30 Sep 2020 - Interviuri și Analize

TOP 5 tendințe în piața globală de băuturi pentru 2021

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

De la creșterea mărcilor premium, până la sustenabilitate și conveniență, brandurile de băuturi continuă să inoveze pentru a-și menține popularitatea pe piața globală. Iată care au fost cinci dintre cele mai mari tendințe pe piața globală a băuturilor în acest an și care vor continua, probabil, și în 2021, potrivit FoodBev.

Există o cerere în creștere pentru băuturile de calitate superioară - nu doar pentru băuturile spirtoase care bifează vânzări tot mai mari, cât și pentru segmentele ready to drink, bere și băuturi răcoritoare. Consumatorii devin mai sofisticați, caută autenticitate și își doresc mai mult pentru ceea ce plătesc. Se pare că acesția sunt în căutare de mai multe experiențe de lux atât acasă, cât și în oraș, scrie FoodBev.

Premiumizare și creșterea vânzărilor de rom

Premiumizarea este o tendință continuă în multe categorii din industria globală a băuturilor. Băuturile spirtoase, în special romul, reprezintă un segment despre care se estimează ca va domina piața în lunile următoare.

În Marea Britanie, interesul consumatorilor pentru categoria romului aromat și condimentat a crescut în ultimii ani: în 2014 s-au cumpărat sub 6 milioane de sticle în 2014, iar în 2019 numărul a sărit de peste 10 milioane de sticle, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 80%, potrivit Asociației pentru Comerț cu Vinuri și Spirtoase.

Având în vedere acest lucru și știind cum consumatorii preferă calitatea fără a face compromis la preț, companiile mari lansează mai multe variante de rom de înaltă calitate.

În plus, GlobalData a remarcat recent că valoarea pieței romului în Marea Britanie a crescut între 2017 și 2018 cu 7,5%, aproape dublu față de vânzările de gin, care au înregistrat o creștere de doar 3,8% în aceeași perioadă.

Se pare că se consumă mai puține băuturi, dar mai superioare, premium, valorile consumatorilor fiind redefinite, cu accent pe calitate, longevitate și sustenabilitate.

Focus pe băuturile funcționale

Sănătatea și bunăstarea rămân în prim-planul industriei băuturilor, deoarece mulți consumatori apelează la opțiuni mai sănătoase în urma Covid-19. Există un accent clar pe produsele de băut care susțin atât sănătatea fizică, cât și pe cea mentală. Ca urmare, companiile de băuturi inovează cu ingrediente noi pentru a produce băuturi care pot oferi beneficii funcționale. Potrivit KPMG Insights, se estimează că dimensiunea pieței globală a băuturilor funcționale va crește la 208,13 miliarde de dolari până în 2024, cu o rată de creștere anuală de 8,66% în perioada 2019-2024.

Citeste si:
Importatorul de spirtoase B.D.G. Import aduce în România brandul William Grant & Sons
Importatorul de spirtoase B.D.G. Import aduce în România brandul William Grant & Sons

Pe piața globală apar tot mai multe astfel de branduri care au atât ​​ingrediente esențiale, cum ar fi vitaminele și substanțele nutritive, cât și suplimente mai specializate, precum adaptogeni și probiotice. O varietate de beneficii includ proprietăți energizante sau relaxante, ingrediente mai curate, adjuvante pentru performanța sportivă, sănătatea digestivă, stimulatoare de dispoziție și reducători de stres.

Cannabisul este un aditiv care a crescut în popularitate în ultimii ani, cu multe cercetări care indică faptul că poate oferi o varietate de beneficii cognitive, inclusiv îmbunătățiri a calității somnului, anxietate și depresie.

Conveniență și oportunități prin ready to drink

Piața RTD (ready to drink), băuturilor ambalate gata de consum, a crescut exponențial. Berile și vinurile nu mai sunt singurele băuturi care vin preambalate într-o cutie, gata pentru consum imediat. Potrivit unui raport recent al Mordor Intelligence, se preconizează că piața globală RTD va avea o rată de creștere anuală de 6,1% în perioada de prognoză 2020-2025.

Evident, băuturile naturale câștigă avânt. Consumatorii caută băuturi care ameliorează foamea în timp ce sunt în mișcare și oferă atât nutriție, cât și energie. Drept urmare, se observă o creștere a băuturilor destinate să satisfacă și să sature, în egală măsură.

Odată cu creșterea gradului de conștientizare a activității fizice și a sănătății, cererea de RTD, cum ar fi cafele reci și sucuri presate la rece, crește. Preparatele reci tip shake oferă energie instantanee, așa că sunt din ce în ce mai de dorite atât pentru profesioniști, cât și pentru pasionații de fitness.

Sustenabilitatea, valoare importantă în alegerea băuturilor

Sustenabilitatea este un subiect critic, care devine mai mult decât o tendință, ci un must have necesar pentru companiile care își doresc să rămână competitive. 65% dintre consumatorii din Marea Britanie și 53% din SUA au preferință pentru produsele ecologice și băuturile bio.

În industria băuturilor, procesele consumatoare de energie sunt adesea folosite pentru a extrage produse brute sau pentru a efectua distilări complexe. Cu toate acestea, conștientizarea sporită a consumatorilor în jurul sustenabilității determină companiile să demonstreze metode mai durabile și o etică ecologică.

Astfel, multe mărci caută modalități inovatoare pentru a utiliza resturile alimentare în producția de noi băuturi.

Ambalajul, rol important în accelerarea vânzărilor

Piața mondială a băuturilor este în continuă dezvoltare și extrem de competitivă, conducând la o inovație în categoria ambalajelor. De obicei, băuturile sunt cunoscute pentru ambalajele lor din plastic, dar acum companiile majore, cât și companiile mici, lansează ambalaje pentru băuturi concepute pentru a minimiza impactul asupra mediului, cu materiale complet reciclabile și cu surse sustenabile.

În timp ce vinurile conservate au fost percepute ca o opțiune ieftină și convenabilă timp de mulți ani, un număr tot mai mare de vinuri fine au acum recipiente metalice. Consumatorii caută opțiuni mai durabile și mai convenabile. Au crescut, așadar, vânzările de băurui în ambalajle reciclabile și ușoare, în comparație cu sistemele PET.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  TOP 5 tendințe în piața globală de băuturi pentru 2021