Lectură de 2 minute

15 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: Magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi

Anca Olteanu

Peste 70% dintre IMM-uri la nivel global se așteaptă ca preferinţa clienților pentru plăţile contactless să se păstreze sau chiar să crească, iar clienții sunt din ce în ce mai reticenți în fața magazinelor care nu au o soluție pentru plata cu cardul, potrivit unui raport realizat de Visa.

Un procent de 74% dintre IMM-uri la nivel global se așteaptă ca preferinţa clienților pentru plăţile contactless să se păstreze sau chiar să crească, iar două din cinci (40%) IMM-uri au menţionat tehnologia contactless printre investițiile prioritare, necesare pentru a satisface așteptările clienților, potrivit studiului Visa Back to Business.

Magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi. Peste doi din cinci (44%) consumatori au declarat că nu ar face cumpărături de la un magazin care oferă doar metode de plată ce presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plată comun.

Deși 54% dintre IMM-uri spun că anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, în creștere față de 38% în noiembrie 2020. Antreprenorii care au considerat anul 2020 ca fiind o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) și extinderea canalelor lor de vânzare (34%), în timp ce 23% dintre ei au început o afacere complet nouă.

    În urmă cu un an, doar 17% dintre IMM-urile din SUA începuseră să vândă produse sau servicii online pentru prima dată în timpul pandemiei, iar în prezent 57% se așteaptă să o facă în continuare în următoarele trei luni. Cu toate acestea, multe IMM-uri chestionate au declarat că trecerea în online prezintă noi provocări, principalele preocupări menţionate fiind confidențialitatea și securitatea datelor (33%), costul investițiilor în infrastructura digitală (31%) și interacţiunea mai redusă cu clienții (30%).

    Citeste si:
    Planurile Lăptăriei cu Caimac pentru 2022: deschiderea stației de spălare a sticlelor, fabrica de unturi și brânzeturi și export în Germania

    Studiul global Visa Back to Business, aflat la cea de-a cincea ediţie, prezintă opiniile deţinătorilor de afaceri mici şi mijlocii şi ale clienţilor acestora de la debutul pandemiei. 

    Studiul Visa Back to Business, ajuns la ediția a 5-a, a fost realizat de Wakefield Research în perioada 15-28 iunie 2021, în rândul a 2.250 de proprietari de afaceri mici, la companii cu 100 de angajați sau mai puțin din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Statele Unite. Eşantionul chestionat este de 1.000 de adulți cu vârste peste 18 ani din SUA și 500 de adulți cu vârste peste 18 ani din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore și Emiratele Arabe Unite.

    Visa este o companie care activează în domeniul plăților digitale.

    Citeste si:
    ESSA Group: Se adâncește criza de personal pentru retailerii alimentari. Forța de muncă din Sri Lanka, soluția ideală
    Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi