Lectură de 4 minute

02 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: 48% dintre românii din mediul urban declară că citesc etichetele mezelurilor și ale preparatelor din carne înainte de cumpărare

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Românii din mediul urban sunt consumatori de mezeluri È™i citesc în general etichetele produselor înainte de achiziÈ›ionare, astfel că mezelurile reprezintă o alegere gustoasă, sățioasă È™i rapidă pentru 51% dintre aceÈ™tia, o arată cel mai recent studiu realizat de iSense Solutions.

Consumate în anumite ocazii, evenimente festive È™i diferite momente ale zilei, mezelurile fac parte din meniul românilor din mediul urban utilizatori de internet, 7 din 10 consumând cel puÈ›in o dată pe săptămână.

Când vorbim despre ocazii de consum, mezelurile sunt alese pentru o gustare rapidă (de către 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%). De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplasărilor în afara localității (31%), dar È™i ca momente de răsfăț/ când le este poftă (30%), sau când au musafiri (18%), încercând să îi impresioneze prin diferite platouri, grătare care includ cârnăciori È™i o gamă largă de specialități din carne.

În peste 85% din gospodăriile cu copii, consumatorii declară că preparatele din carne È™i mezelurile sunt consumate inclusiv de către copii, aceÈ™tia consumând mezeluri, în medie, de 3 ori pe săptămână. Jumătate dintre părinÈ›i obiÈ™nuiesc să cumpere mezeluri È™i preparate din carne dedicate copiilor (52%), în timp ce cealaltă jumătate cumpără mezeluri clasice (48%).

Românii cheltuie între 50 È™i 70 de lei pe mezeluri

Când vorbim despre suma alocată achiziÈ›ionării de mezeluri È™i produse pe bază de carne, 50% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet obiÈ™nuiesc să cheltuiască într-o săptămână mai puÈ›in de 50 de lei, pe când 30% dintre aceÈ™tia, alocă un buget mai ridicat, cuprins între 51-70 de lei pe săptămână pentru produsele pe bază de carne, iar restul alocă peste 70 lei pentru cumpărarea mezelurilor.

În ceea ce priveÈ™te locul de unde achiziÈ›ionează produsele, consumatorii preferă hipermarketurile/ supermarketurile: Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%), urmate de magazinele mici de cartier (18%) È™i piaÈ›a agroalimentară (12%). Pentru BucureÈ™ti, Mega Image reprezintă unul dintre principalele locuri de achiziÈ›ie a preparatelor din carne È™i mezeluri, pentru 4 din 10 consumatori.

În ciuda procentului mai redus al celor ce optează să cumpere carne È™i mezeluri direct de la producătorii locali (2 din 10), aceÈ™tia au fost asociaÈ›i cu o calitate mai ridicată, cantitate mai mare de carne, mai puÈ›ini aditivi È™i un gust mai bogat.

Printre principalele criterii de achiziÈ›ie ale mezelurilor se regăsesc: gustul (important pentru 32% dintre consumatori), urmat de ingredientele naturale ale produselor (criteriu important pentru 31% dintre aceÈ™tia), originea (dacă produsul este românesc- 13%) È™i preÈ›ul (10%).

Citeste si:
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN

Mezelurile ambalate feliat, preferate de clienți

Când vorbim despre preferinÈ›e legate de tipul produsului È™i felul în care sunt ambalate, 58% preferă mezelurile ambalate feliat (tip preferat È™i mai mult de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani: 70%). Produsele ambalate baton sunt preferate de 55% dintre românii din mediul urban, în timp de 44% cumpără mezeluri vrac feliat. 2 din 10 consumatori de mezeluri din mediul urban obiÈ™nuiesc să cumpere vrac baton.

Înainte de achiziÈ›ionarea mezelurilor sau preparatelor din carne, 48% dintre consumatori declară că citesc întotdeauna eticheta produsului, căutând informaÈ›ii despre aditivi sau coloranÈ›i, despre conÈ›inutul de carne, care este dorit să fie de preferat peste 95% È™i specificaÈ›ii de tip bio/ eco.

Comunicarea producătorilor de mezeluri a conÈ›inutului ridicat de carne, precum È™i a etichetelor curate reprezintă unul dintre factorii ce pot explica procentul mare al consumatorilor din mediul urban ce declară că citesc eticheta mezelurilor aproape întotdeauna. Totodată, frecvenÈ›a ridicată de consum a mezelurilor, în rândul copiilor generează o atitudine mai precaută a părinÈ›ilor în a face alegeri mai sănătoase, declară Laura RoÈ™ca- Quantitative Research Director iSense Solutions.

Salamul crud uscat, prima poziÈ›ie în topul preferinÈ›elor

În ceea ce priveÈ™te sortimentul preferat, salamul crud uscat (44%) ocupă prima poziÈ›ie, la o diferență mare faÈ›a de alte sortimente, cum ar fi: muÈ™chiul file (13%), È™unca (8%), salamul fiert (ex: de vară, salam Victoria– 8%), urmate de pastramă, parizer sau prosciutto cu un procent de 4% fiecare.

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban È™i realizat de iSense Solutions în luna iulie, 2021 pe un eÈ™antion de 500 de respondenÈ›i, grad de eroare +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95% si din comunitatea online iSense Modern Consumers în decursul lunii iulie 2021, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 È™i 55 de ani, din mediul urban.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  Studiu: 48% dintre românii din mediul urban declară că citesc etichetele mezelurilor È™i ale preparatelor din carne înainte de cumpărare