Lectură de 2 minute

05 Jun 2020 - Interviuri și Analize

STUDIU: Emoțiile din spatele deciziilor raționale de consum ale românilor din această perioadă

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

După o perioadă cu un nivel ridicat de furie (60% în aprilie 2020), scăderea incidenței acestei stări alături de cea de energie/optimism este firească. Românii se plasează în luna mai încă într-un moment de furie, dar mai temperată (51%), urmată de oboseală și liniște (38%), tradusă printr-o detașare de problemele din contextul actual, arată un studiu Reveal Marketing Research care își propune să arate emoțiile ce au stat la baza deciziilor raționale de consum ale românilor în această perioadă. 

În perioada aprilie-mai, românii au devenit mai obosiți, dar mai relaxați. Pornind de la aceste date, studiul arată că brandurile pot comunica în continuare invitând oamenii la dezbatere și implicare, însă crește predilecția către analiză și oamenii sunt mai critici, mai apatici și drept urmare mai greu de mulțumit.

Tot în perioada aprilie-mai au crescut în importanță relațiile sociale. Creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicată si prin încetarea stării de urgență și posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalți. Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de aprilie 2020), cu diferențe nesemnificative între depășirea obstacolelor și stabilitate/ responsabilitate.

Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relațiile de cuplu, pentru că ele cresc în importanță. Este în continuare un moment bun să le arate oamenilor că sunt alături de ei în depășirea obstacolelor.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

Rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei (supraviețuire, siguranță). Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei. Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată din nou cheltui și pentru altceva, nu doar pentru produse si servicii de absolută necesitate. Rolul stimei de sine devine acum aproape la fel de important ca cel al siguranței.

Oamenii sunt acum deschiși să compenseze abținerea de la cheltuieli non-esențiale de pe parcursul stării de urgență.

Citeste si:
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?

Studiul Reveal Marketing Research este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%. Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est.

Sursă foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  STUDIU: Emoțiile din spatele deciziilor raționale de consum ale românilor din această perioadă