Lectură de 3 minute

25 Aug 2021 - Interviuri și Analize

Studiu CIEL România: 52% dintre clienții cu magazine fizice și-au lansat magazine online în pandemie

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Mai mult de jumătate (52%) dintre antreprenorii români care dețineau magazine fizice au lansat magazine online în pandemie, considerând că este o afacere mult mai sigură în contextul actual, arată o analiză CIEL România, unul dintre producătorii de software pentru antreprenori. Trendul de mutare a magazinului în online sau de creare a unui eshop este unul ascendent și în acest an, mulți dintre antreprenori preferând chiar să renunțe la prezența în marketplace-uri pentru a avea propriul magazin virtual.

În 2020, compania a înregistrat o creștere anuală totală de 220% de clienți noi pentru CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor şi a comenzilor online şi pentru livrarea produselor.

Dintre clienții CIEL România, circa jumătate sunt companii de dimensiuni medii, retaileri de fashion, cosmetice, alimente, flori, care alocă bugete de până la 1.500 de euro. Majoritatea dețin deja un site și au nevoie doar să integreze softul din spatele site-ului cu softul de e-commerce.

„Trendul de mutare a magazinelor fizice în online și de creare a magazinelor virtuale, este în continuare ascendent și în acest an. Pandemia ne-a demonstrat că putem cumpăra online orice, așadar vor apărea tot mai multe magazine nișate, mai mici, și din punctul de vedere al volumului de produse din ofertă dar și din punct de vedere vânzări. Este vizibilă tendința antreprenorilor de a investi tot mai mult în eficientizare prin automatizări menite să simplifice munca, să furnizeze o evidență exactă a stocurilor și să asigure onorarea tuturor comenzile primite”, declară Roxana Epure, managing partner CIEL România.

Înscrie-te la conferința retailArena: A Game of The Future și află cele mai noi informații din industria de retail și sfaturi de la profesioniștii din piață.

Marketplace-ul, mai puțin atractiv

Datele CIEL România mai arată că în pandemie 25% dintre clienții soluției de ecommerce și-au lansat propriile magazine online, deși nu aveau în planul de business acest lucru, pentru a nu mai depinde în totalitate de vânzarea prin marketplace-uri. Unii dintre aceștia susțin că doresc să renunțe complet la listarea în marketplace-uri, deoarece o consideră destul de costisitoare. Prezența într-un marketplace oferă vizibilitate brandului, însă o parte din antreprenori preferă să investească mai mult în promovarea pe Google sau Facebook și să atragă potențialii cumpărători direct în propriul magazin virtual.

„Piața de ecommerce din România cunoaște cea mai mare și rapidă creștere de până acum. Pandemia a accelerat expansiunea acestei piețe, fiind create mai multe magazine online în perioada iunie 2020-iunie 2021 decât în 2019. Cererea pentru soluția CIEL de gestionare a magazinelor online s-a dublat în pandemie, pentru că mulți proprietari de magazine fizice și-au lansat magazine online, iar cele existente au înregistrat volume foarte mari de vânzări și au avut nevoie de un soft mai puternic, care să susțină toate procesele, să automatizeze și să simplifice activitatea de gestionare a stocurilor și a comenzilor”, declară Roxana Epure.

În ultimii ani, arată datele CIEL România, tot mai mulți antreprenori din zona de e-commerce solicită adăugarea de noi funcționalități în softul de ecommerce pentru a gestiona mai eficient stocurile, comenzile și procesul de achiziție. Astfel, în pandemie, cererea pentru îmbunătățiri în soft a crescut cu 30%. Clienții cer în special modificări în soft care să scurteze timpul alocat pentru finalizarea comenzii, respectiv să simplifice procedura de plasare a comenzii și efectuare a plății.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

Fondat în anul 1991 CIEL România, dezvoltatorul ERP cu inteligenţă artificială, este unul dintre producătorii de softuri pentru antreprenori şi contabili. CIEL România are peste 7.000 de clienți, cu o medie de 5 useri per companie.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu CIEL România: 52% dintre clienții cu magazine fizice și-au lansat magazine online în pandemie