Lectură de 4 minute

21 Mai 2020 - Interviuri și Analize

Strategie de pandemie: Dm drogerie markt continuă expansiunea în online și intră pe platforma de livrări Bringo

Anca Olteanu

După ce a început colaborarea cu platforma Tazz by eMAG pentru livrarea produselor din online, lanțul dm drogerie markt continuă strategia și își listează produsele pe Bringo și ar putea deschide propriul magazin online. În prezent, compania investește în diversificarea produselor și extinderea numărului de orașe în care serviciul de livrări este disponibil, a declarat Ivana Martináková, CEO dm drogerie markt.

Retail.ro: Recent, ați intrat pe platforma Tazz by eMAG. Pe ce alte platforme online cu livrare mai sunteți prezenți?

Ivana Martináková: Ne dorim să fim, la fel ca până acum, cât mai aproape de comunitatea din jurul brandului. Căutăm mereu soluții pentru clienții noștri, în așa fel încât să aibă acces facil la produsele de marcă proprie și la cele ale partenerilor. Așadar, un pas firesc este extinderea gamei de produse disponibile online, dar și diversificarea platformelor cu care colaborăm. În curând vom fi prezenți și pe platforma Bringo.

Retail.ro: Cum v-ați adaptat campaniile la contextul pandemiei? Ați ieșit în față cu produse sanitare, de curățenie?

Ivana Martináková: Ne-am adaptat la situația actuală și am răspuns cererii, luând măsuri pentru a asigura un stoc continuu al produselor necesare în aceasta perioadă. De asemenea, am introdus o nouă gamă de produse interactive, menite să ajute oamenii să treacă cu mai multe zâmbete prin izolarea impusă de restricții. Acestea se adresează în special celor mici.

Citeste si:
evoMAG intră în parteneriat cu Glovo pentru a asigura livrarea de produse IT&C în mai puțin de o oră

Retail.ro: Cum a fost procesul de trecere la vânzări online? Cât ați investit în acest proces?

Ivana Martináková: Vânzările online au venit natural, observând că tot mai mulți clienți își doresc o astfel de opțiune, o alternativă la drogheriile fizice. Desigur, este un mediu nou pentru noi, ceea ce presupune un proces de învățare și adaptare continuă. Investim constant pentru a asigura o diversitate cât mai mare a produselor, dar și pentru a extinde numărul de orașe în care acest serviciu este disponibil.

Retail.ro: Cât estimați că veți vinde prin canalele online față de offline?

Ivana Martináková: Cumpărăturile online sunt într-un un trend ascendent, din ce în ce mai mulți oameni preferându-le în detrimentul celor clasice, în special în perioada aceasta cu multe restricții. Suntem mereu atenți la cererile pieței. Ținând cont de situația actuală și de grija pentru clienții noștri, am făcut un prim pas prin implementarea serviciului de livrări la domiciliu. Ne așteptăm la o creșteră treptată, organică. Însă, cu siguranță, experiența de cumpărare specifică dm este trăită mai autentic în offline, astfel încât, cel puțin în viitorul apropiat, magazinele fizice rămân punctul nostru forte.

Citeste si:
Grupul suedez H&M aduce în România alte branduri: COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arklet vor fi disponibile ONLINE

Retail.ro: Veți continua să vă concentrați pe canalul de vânzare online după eliminarea restricțiilor?

Ivana Martináková: Serviciul de livrare la domiciliu va fi în continuare disponibil, astfel încât să ofere o opțiune în plus clienților noștrii și să faciliteze aprovizionarea cu produsele necesare.

Retail.ro: Intenționați să vă deschideți propriul magazin online?

Ivana Martináková: Magazinele online au multe avantaje, atât în această perioadă cât și în afara ei. Ne gândim la clienții care nu au timp să meargă la drogheriile fizice, la cei care preferă să studieze produsele înainte să le cumpere și au nevoie de mai mult timp de gândire. Totodată, în situații precum cea prin care trecem acum, un astfel de mijloc de a face cumpărături este binevenit. Așadar, ținând cont de toate aceste aspecte, luăm în considerare și varianta unui magazin online.

Retail.ro: Ce creștere a înregistrat segmentul produselor de curățenie în ultimele săptămâni?

Ivana Martináková: Produsele de curățenie, în special cele cu efect dezinfectant, au fost la mare căutare în ultima perioadă. Pentru a veni în întâmpinarea clienților, am extins oferta de astfel de produse, am comandat un număr mare, dar am oferit și variante alternative. Ne bucurăm că am putut pune la dispoziție oamenilor, lucrurile de care au avut nevoie.

În aprilie, platforma EuCeMananc a devenit Tazz by eMAG și livrează în maximum o oră mâncare gătită, alimente sau orice produs necesar pentru casă. Compania livrează de la McDonald’s, eMAG, Mega Image, Dr.Max, Sensiblu și dm drogerie markt.

Compania dm drogerie markt a fost înființată în 1973, iar de atunci s-a extins în 13 țări: Austria, România, Bosnia, Bulgaria, Croația, Cehia, Germania, Italia, Macedonia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ungaria, cu aproximativ 3.500 de magazine și 60.000 de angajați în Europa. În România, lanțul de magazine este prezent de mai mult de 12 ani, timp în care a creat 1.000 de locuri de muncă și a deschis peste 100 de magazine.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Strategie de pandemie: Dm drogerie markt continuă expansiunea în online și intră pe platforma de livrări Bringo