Lectură de 2 minute

27 Apr 2021 - Interviuri și Analize

Românii se declară interesați de alimentele sustenabile, dar în practică nu le cumpără

Anca Olteanu

Românii se declară conștienți de impactul pe care îl au producția și consumul de alimente asupra mediului înconjurător și asupra sănătății, dar sustenabilitatea produselor alimentare este ultimul criteriu în decizia de achiziție, arată un sondaj inițiat de Upfield, deținătorul brandurilor de margarină Rama, Delma și Becel. 

Studiul a relevat că peste jumătate din respondenți, 66,69%, își aleg produsele alimentare în funcție de cât de sănătoase sunt. Prețul ocupă locul imediat următor în decizia de achiziție, cu 64,5% dintre opțiuni, succedat de gustul alimentelor, cu 58,7% dintre mențiuni. Sustenabilitatea alimentelor se plasează pe ultimul loc în argumentele de cumpărare, cu doar 15,7% dintre opțiuni.

Întrebați cum definesc alimentația sustenabilă, 60,41% dintre respondenți au menționat folosirea resurselor naturale în mod responsabil în producerea alimentelor, în timp ce 50,8% au identificat asigurarea de produse mai sigure și mai sănătoase. Reducerea amprentei de carbon în producția de alimente a întrunit doar 36% din răspunsuri, iar preocuparea ca generațiile următoare să beneficieze de resurse alimentare a punctat 31,9% dintre răspunsuri.

7 din 10 români consideră că pot contribui la sustenabilitatea alimentației prin cumpărături responsabile, evitând risipa alimentară, iar 6 din 10 apreciază că pot contribui gătind mai responsabil și evitând risipa alimentară. 30% dintre aceștia ar dori chiar să își cultive singuri propriile legume.

7 din 10 români citesc etichete

Românii care au efectuat sondajul de opinie au declarat că alimentația sustenabilă este foarte importantă (40,59%) și importantă (46,97%) și consideră că produsele de origine vegetală sunt foarte sustenabile (42,15%), poziționând imediat în clasament ca produse destul de sustenabile alimentele din pește, din carne și din lapte.

Citeste si:
Pantofii sport de la Lidl ajung din nou în magazine. Retailerul din Italia reintroduce la vânzare colecția de adidași

Ca să afle cât de prietenos cu mediul este un produs din comerț, 7 din 10 români citesc eticheta, iar 4 din 10 se interesează din propria inițiativă.

Cercetarea a fost realizată de Ivox în perioada 05- 09 aprilie 2021 pe un număr de 1.535 de respondenți reprezentativi din mediul urban și rural.

 

Citeste si:
L’Oréal România va folosi ambalaje din plastic reciclat și va avea o flotă auto hibridă
Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Românii se declară interesați de alimentele sustenabile, dar în practică nu le cumpără