Lectură de 2 minute

13 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Românii au început să cumpere tot mai mult din supermarketuri și magazine de proximitate, efect al restricțiilor COVID-19

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Impunerea restricțiilor de circulație din cauza pandemiei de COVID-19 duce la schimbarea unor modele și comportamente de consum. Cum românii își fac cumpărăturile cât mai aproape de casă, vânzările în supermarketuri și alte magazine de proximitate au crescut tot mai mult în ultima perioadă, spre deosebire de hypermakturi, arată un studiu Nielsen.  

 

Stările de amenințare, incertitudine și anxietate care însoțesc inevitabil pandemia COVID-19 au impact asupra comportamentului oamenilor, asupra modului în care acționează și iau decizii în acest context fără precedent. Nielsen derulează un studiu la nivel global în peste 70 de țări, iar pe plan local o monitorizare, Impactul COVID-19 asupra comportamentului românilor din mediul urban, Martie 2020.

Studiul Nielsen, care abordează mai multe aspecte, reflectă și dinamica pieței de FMCG și de retail. Astfel, în ceea ce privește comportamentul de cumpărare a bunurilor de larg consum, după vârful acut înregistrat în “săptămâna de panică” (9-15 martie), când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume (săpunuri și produse de igienă personală +466%, paște făinoase +378%), cantitățile cumpărate ulterior au început să scadă ușor.

Astfel, în săptămâna 23-29 martie, produsele de igienă personală au crescut cu “doar” 216% în volum iar paștele făinoase cu 127% față de aceeași săptămâna din 2019.

Per total, în perioada de la începutul pandemiei și până în 29 martie s-a înregistrat o creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31.3% în valoare, mai mare pentru produsele de îngrijire a locuinței (+49.9%), de îngrijire personală (+40.7%) și alimente (+39.5%) și mai puțîn pentru băuturile alcoolice (+10%).

De asemenea, datorită restricțiilor de circulație impuse de autorități, se observă o creștere mai mare a vânzărilor din formate de proximitate: supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36.1%), iar hypermarketurile cel mai puțîn ( +25.4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează și comerțul tradițional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă pregnant în categoria produselor de tutun de exemplu, care a înregistrat o creștere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hypers s-au vândut cu 6% mai puțin.

Nielsen este o companie globală de măsurare, format din două unități de business. Nielsen Global Media oferă industriilor de media și publicitate un instrument de măsurare independent și sigur, care asigura o înțelegere comună a industriei și care permite pieței din domeniu să funcționeze. Nielsen Global Connect oferă producătorilor și retailerilor din piață bunurilor de larg consum informații și perspective acționabile și o imagine de ansamblu a acestei industrii complexe și dinamice, în care companiile trebuie în permanentă să inoveze și să crească.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Sursă foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Românii au început să cumpere tot mai mult din supermarketuri și magazine de proximitate, efect al restricțiilor COVID-19