Lectură de 4 minute

26 Jan 2023 - Interviuri și Analize

Rolul procesatorului de plăți în industria de e-commerce: top întrebări pe care să le pui, înainte să deschizi un magazin online

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Pentru mulți retaileri și producători români, anul 2023 vine cu un obiectiv puternic, acela de a-și întări brandurile de e-commerce, optimizându-și costurile si magazinele online. ”Dacă și tu te numeri printre ei, trebuie să știi că o astfel de strategie trebuie să includă o bună înțelegere a metodelor de plată online și a oportunitâților pe care acestea le generează”, a declarat Augustin Dobre, CEO Twispay, enumerând câteva din întrebările pe care un antreprenor trebuie să le adreseze unui procesator de plăți. 

Sursa foto: unsplash.com

Cum poate fi folosită platforma de procesare de plăți pentru a reduce numărul de tranzacții eșuate?

Magazinele de e-commerce se confruntă în mod constant cu tranzacții eșuate. Acestea au o serie de motive, printre care cele mai comune sunt:

  • introducerea unui cod CVC greșit,
  • fonduri insuficiente,
  • introducerea greșită a datelor de card.

O întrebare pe care trebuie să o adresezi furnizorului de servicii de acceptare la plată este dacă îți oferă motivele eșuării tranzacției și dacă poți automatiza emailurile către adresele clienților, invitându-i să reîncerce plata. Astfel, îți crești semnificativ șansele de a finaliza vânzarea.

Ce fel de sprijin ți se oferă în implementarea și gestionarea soluției de plată?

Orice soluție de procesare de plăți este și un produs tehnologic, care trebuie integrat într-o platformă de e-commerce. Implementarea și gestionarea sa vor ridica întotdeauna întrebări din partea dezvoltatorilor de software, care trebuie să se ocupe de instalare, personalizare și actualizări.

Întrucât fiecare proiect are specificul său și nevoie de ajustări proprii, este important să te asiguri încă de la început că procesatorul de plăți cu care lucrezi îți va oferi sprijin constant și că va răspunde cu promptitudine solicitărilor tale.

Care este downtime-ul maxim al platformei de procesare de plăți și cine se ocupă de mentenanța sa?

O platformă de procesare de plăți care nu funcționează la parametri optimi va genera tranzacții eșuate și clienți pierduți. De aceea, e bine să întrebi, încă de la început, care este downtime-ul maxim asumat contractual de către furnizor și cum este acesta gestionat.

Un alt aspect căruia trebuie să îi acorzi atenție este nivelul de autonomie al platformei. Dacă ea este construită și gestionată in-house, atunci furnizorul tău de servicii de acceptare la plată va avea acces nemijlocit la ea, ceea ce înseamnă că orice potențială eroare sau defecțiune va fi rezolvată mai repede decât atunci când există un intermediar.

Ce fel de statistici vei primi despre clienții tăi?

În marketing, este foarte important să îți cunoști cumpărătorul, iar furnizorul tău de soluții de plată te poate ajuta să faci acest lucru, furnizându-ți statistici despre clienții tăi, regiunile unde repartizați, tipurile de carduri cu care fac plățile (carduri de persoane fizice versus carduri de persoane juridice, carduri de debit versus carduri de credit, carduri Visa versus carduri Mastercard etc.), sau numărul de tranzacții realizate.

Citeste si:
Undelucram.ro: Care au fost cei mai apreciați angajatori în 2023
Undelucram.ro: Care au fost cei mai apreciați angajatori în 2023

Toate aceste informații te pot ajuta să creezi campanii personalizate, care să îți genereze conversii.

De aceea, este foarte important să afli, încă de la primele discuții, ce fel de analize îți poate genera modulul de plată folosit.

E nevoie de un magazin digital, ca să vinzi online?

La prima vedere, aceasta pare o întrebare contraintuitivă, dar adevărul este că nu ai nevoie de un magazin digital, ca sa vinzi online. Dacă vrei să începi ușor, cu eforturi minimale, poți folosi un site de prezentare sau un newsletter, la care să adaugi link-uri de plată.

Link-urile de plată reprezintă o modalitate flexibilă și ușoară de a acceptă plăți fără a implementa un coș de cumpărături. Poți genera unul pentru fiecare produs și îl poți trimite prin e-mail, SMS, sau Messenger, pentru a încasa plăți instantaneu.

Soluțiile moderne de plată ajută magazinele online să își crească vânzările

Soluțiile de plată puse la dispoziție de instituțiile financiare moderne sunt sigure, ușor de implementat și extrem de ofertante pentru magazinele online care le utilizează. Atunci când ele sunt tratate ca o parte integrantă a experienței consumatorului, pot contribuie la creșterea ratei de conversie și a vânzărilor.

”Sfatul meu pentru operatorii de magazine online, fie că sunt la început de drum sau că au deja experiență în industrie, este să studieze piața și să experimenteze cât mai mult, pentru a găsi soluția ideală pentru afacerea lor. Acest lucru este cu atât mai posibil cu cât un magazin online poate folosi un număr nelimitat de furnizori de servicii de acceptare la plată, ceea ce îi permite să testeze diferite platforme și funcționalități”, a declarat Dobre, pentru Retail.ro.

Capital Financial Services S.A., instituția financiară care deține brandul Twispay, oferă servicii de acceptare la plată pentru tranzacții online comercianților din Spațiul Economic European. Din 2017, a procesat peste 350 de milioane de euro în tranzacții și a strâns un portofoliu de peste 250 de clienți naționali și internaționali.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Rolul procesatorului de plăți în industria de e-commerce: top întrebări pe care să le pui, înainte să deschizi un magazin online