Lectură de 2 minute

25 Nov 2020 - Interviuri și Analize

Studiu GLAMI: Retailerii online de fashion mizează pe social media ca principal canal de vânzare în cazul unui lockdown la final de an

Andra Imbrea

GLAMI, primul motor de căutare online de modă din România, a realizat un sondaj în rândul magazinelor partenere înregistrate pe www.glami.ro, pentru a obține mai multe informații despre modul în care se pregătesc pentru un potențial lockdown în această iarnă. Astfel, mai bine de jumătate dintre magazinele online consideră că un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online și ar duce la creșteri.

63% dintre respondenții studiului GLAMI sunt magazine cu vânzare exclusiv online; 37% sunt retaileri omnichannel (vânzare online + în magazinele fizice). Comparativ cu 2019, cu toate acestea, 40% din retailerii omnichannel au răspuns că veniturile lor sunt mai mici în 2020, în ciuda creșterilor la nivelul veniturilor din online.

Studiul GLAMI mai arată că 44% dintre respondenții la sondaj au declarat că intenționează să investească mai mult în publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.

Magazinele au luat deja măsuri pentru lockdown

89% dintre participanții la sondaj au răspuns că au implementat ori sunt în curs de implementare măsuri pentru un al doilea lockdown Covid-19. Astfel, 94% dintre magazine se concentrează pe social media ca un canal de marketing și vânzare profitabil în această perioadă, 59% au instituit reglementări speciale de siguranță în depozitele lor.

De asemenea, 53% s-au concentrat pe acțiuni de creștere a vânzărilor de Black Friday și în decembrie 2020, 24% și-au reorganizat lanțurile de aprovizionare, integrând furnizori locali, iar 41% au reorganizat și redirecționat bugetele din offline în online, inclusiv prin închiderea unor magazine fizice și prin upgradarea platformelor lor online.

Citeste si:
Tranzacție finalizată pe piața de lux: LVMH a cumpărat Tiffany pentru o sumă mai mici decât cea stabilită inițial

În plus, 1 din 5 magazine online a luat în considerare schimbări în achiziții și sortimentație, inclusiv vânzarea măștilor de protecție, concentrându-se mai mult pe colecțiile de bază și pe mai multă cercetare și dezvoltare în ce privește tendințele.

Strategii pentru creșterea vânzărilor în iarna 2020-2021

În intervalul noiembrie-decembrie 2020, 56% dintre magazine pregătesc mai multe campanii de reduceri decât anul trecut. În ceea ce privește strategia lor de marketing și vânzări, magazinele online se vor concentra pe rețelele sociale (Facebook, Instagram), urmate de reclame Google, marketing prin e-mail, marketing de conținut și SEO și marketing afiliat.

Pe de altă parte, colaborările cu influencerii sunt, de asemenea, un canal profitabil luat în considerare de e-tailers, imediat după campaniile de marketing afiliat. La spectrul opus, publicitatea outdoor și publicitatea radio/TV se clasează pe ultimele locuri.

În privința celor mai relevante tendințe pentru anul viitor, respondenții au evaluat rețelele sociale drept principalul canal de marketing pentru vânzările online de modă. Moda tip augmented reality și moda sustenabilă sunt alte două tendințe cu tracțiune.
 

Citeste si:
foodpanda lansează pandamart, magazine proprii pentru cumparături rapide, cu livrare în 30 de minute

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu GLAMI: Retailerii online de fashion mizează pe social media ca principal canal de vânzare în cazul unui lockdown la final de an