Lectură de 6 minute

10 Mar 2022 - Interviuri și Analize

Producătorul român de haine Vanilla Days deschide un nou showroom în București și estimează o creștere a prețurilor cu 10%

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul român de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru femei și bărbați Vanilla Days, care este pe piață din 2015, deschide un nou showroom în București și estimează creșteri de preț pentru toate categoriile de produse. 

Ioana Cristodoru a fondat Vanilla Days, un magazin online de fashion cu îmbrăcăminte și încălțăminte pentru femei și bărbați, după o carieră în jurnalism, drept, modeling și design interior. Fondatoarea brandului a studiat la Facultatea de Relații Economice Internaționale, Facultatea de Drept și are un masterat în Jurnalism.

Fondatoarea Vanilla Days a deschis un magazin în București, în sectorul 4, pe strada Uliești nr. 11-21, dar și un atelier de producție și are în vedere să deschidă un al doilea showroom în București, în zona Unirii sau Universitate. Investiția ar urma să fie între 10.00 și 20.000 de euro, în funcție de locație și de îmbunătățirile necesare. 

,,La fel ca investiția în propria persoană, este important să nu facem rabat nici la investițiile în tehnologie (utilaje de cusut sau presă, precum și ștanța de croit) sau oamenii din business. Anul acesta ne vom axa doar pe deschiderea showroom-ului din București dacă piața își păstrează cursul pozitiv. Suntem în continuare destul de rezervați având în vedere tot contextul pandemic, peste care până acum am trecut cu brio. Localitățile pentru viitoarele magazine din țara sunt deja stabilite, însă preferăm să facem pași mici și siguri, astfet încât fiecare locație să obțină un real succes'', a mai spus Ioana Cristodoru.

Vanilla Days se extinde pe alte piețe

Fabrica Vanilla Days are o capacitate de producție de pantofi de la 500 la 800 de perechi, în funcție de modelele lucrate, în timp ce la haine, capacitatea este de la 400 până la 600 de produse. Producătorul român de fashion are în plan și lansarea oficială a variantei în engleză a magazinului online Vanilla Days, pentru piețele din Europa. 

,,Spun lansarea oficială deoarece noi deja trimitem în Europa, lunar, clientelor noastre. Însă, prin lansarea magazinului în limba engleză, prețurile deja în euro și un customer care în engleză, ne vom adresa unei noi nișe de cliente. În Europa, produsele confecționate manual, ce spun o poveste și vin încărcate de multă dragoste, sunt foarte apreciate. Exact ceea ce noi oferim de atâția ani în România, putem oferi cu brio și în extern. Prin lansarea oficială ne vom adresa nu numai Europei. Vom merge pe un larg spectru internațional, însă vom targeta prin reclame țări precum Franța, Germania, Italia, Portugalia și Spania'', a mai spus Ioana Cristodoru.

Vanilla Days aduce materia primă din Ialia, o parte din materia primă pentru crearea pantofilor precum tocuri, platouri, branțuri, sau accesorii vine tot din Italia, însă și din Polonia, chiar și China pentru anumite accesorii specifice. În plus, pentru producția de haine, compania are aceleași țări cu care colaborează la nivel internațional. Retailerul de fashion colaborează și cu producători români de materiale, de tocuri, branțuri, cutii și accesorii, dar este mereu în căutare de noi furnizori. 

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Magazinul online al companiei generează 90% din vânzările Vanilla Days, restul fiind vânzări din showroom sau colaborări. Retailerul de  fashion preconizează că va avea o pondere mai mare din showroom în viitor, aproximativ 20-30% după ce o să deschidă showroom-ul din centrul Bucureștiului. 

,,Cea mai bună reprezentare a magazinului online este cea a unui copil. Acesta are mereu nevoie de lucruri noi, de investiții noi, de atenție și adaptabilitate. Investițiile sunt constante, necesare și întotdeauna evolutive. De la ședințele foto, la textele de pe site, la bannere, până la bug-uri. Este important să înțelegem că un site necesită atenție constantă, idei noi, creații noi, strategii noi, teste'', a explicat Ioana Cristodoru. 

Retailerul de fashion ia în considerare creșterea prețurilor

Vanilla Days anticipează creșteri de preț de până la 10%, în perioada următoare, având în vedere scumpirile din ultimele luni. 

,,Da, din păcate este un lucru pe care tot încercăm să îl amânăm (creșterile de preț - n.r.), însă, dacă vrem să păstrăm calitatea și să căutăm să îmbunătățim mereu produsele noastre, vom fi nevoiți să mărim și noi prețurile. Vom încerca să realizăm creșterea cât de treptat și lin se poate. În momentul de față anticipăm o creștere cu 10%, însă perioada economică pe care o traversăm și instabilitatea generată de conflictul armat poate da surprize tuturor. Având în vedere surprizele din ultimii ani ne creăm scenarii pentru aproape orice variantă posibilă. Un conflict armat nu era pe agenda noastră de scenarii posibile, însă am acceptat starea și facem tot ce se poate să gestionăm cât de bine situația'', a mai spus fondatoarea. 

Vanilla Days are 15 angajați și este încă în căutare de persoane atât pentru showroom cât și pentru atelier. Din cei 15 angajați – 13 se află în atelier și doi în birouri. 

,,Acest număr de persoane este prezent fizic în locația noastră, dar să nu uităm și contractele de colaborare cu diversele firme pentru mediul online. Astfel, pot spune că echipa noastră depășește 20 de persoane direct implicate în evoluția brandului Vanilla Days'', mai explică antreprenoarea.

Fondatoarea companiei susține că există probleme în privința forței de muncă. Astfel, una dintre soluții pentru sectorul de fashion este aducerea de lucrători străini. 

,,Din păcate acest lucru este foarte evident. Un anunț de angajare poate rămâne valabil chiar și câteva luni, până găsești acea persoană care să fie pe aceeași lungime de undă cu valorile brandului. La un moment dat am cochetat chiar și cu ideea de a aduce lucrători străini. Încă nu am alungat această idee, dar faptul că nici în afară nu am găsit ceea ce ne doream în timpul alocat, coroborat cu începerea pandemiei, ne-a făcut să ne întoarcem ochii și să ne înarmăm cu răbdare pentru România. Lucru ce nu a dat greș, și am găsit exact persoanele de care aveam nevoie'', a mai explicat Ioana Cristodoru. 

Comportamentul de consum al românilor

Vanilla Days are un procent de clienți de aproximativ 40-50% din mediul urban. Vanilla Days are o gamă de produse vestimentare pentru femei și pentru bărbați, dar și o gamă de încălțăminte. Pe partea de încălțăminte, categoriile care performează cel mai bine sunt sandalele și ciocatele în acest moment, în timp ce rochiile sunt categoria câștigătoare la îmbrăcăminte.

Vanilla Days a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1.500.000 lei, iar la începutul anului planurile companiei includeau o creștere de 10-20%, însă previziunile sunt nesigure având în vedere contextul actual. 

,,Rămânem atenți la contextul general și local, generat de război, dar în același timp vom continua cu activitățile conform planului de extindere'', a mai spus Ioana Cristodoru. 

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul român de haine Vanilla Days deschide un nou showroom în București și estimează o creștere a prețurilor cu 10%