Lectură de 3 minute

04 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Producătorul de făină 7 spice pregătește investiții în automatizări, după afaceri în creștere în 2021: „Vrem să ajungem la o cotă de 30% din piața de făinuri pentru pizza”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Producătorul român de făină 7 spice, cu mori în Râmnicu Vâlcea, Brașov, Iași și Târgu-Jiu, și-a majorat cifra de afaceri cu 9,4% în 2021, apropiindu-se de 300 de milioane de lei, cu un profit în scădere, de 2,5 milioane de lei.

În 2021, producătorul de făină a raportat la Ministerul Finanțelor o cifră de afaceri de 289,6 milioane de lei, față de 264,7 milioane de lei, anul anterior. Profitul a scăzut, însă, la doar 2,5 milioane, de la 10,8 milioane de lei, în 2020.

„Anul 2021 a fost un an chiar mai plin de provocări decât 2020, instabilitățile cauzate de pandemia de COVID, unde s-au adăugat creșterile succesive de prețuri ale energiei, materiilor prime și ambalajelor. Toate materiile prime pe care le folosim s-au scumpit, însă, cu siguranță impactul major l-a avut creșterea prețului grâului, acesta având o pondere semnificativă în costul de producție al făinii”, a declarat Dana Iorga, directoarea generală executivă a Șapte Spice.

După creșterea costurilor de producție, s-au majorat și prețurile pentru clienții finali. 7 spice, care produce circa 15.000 tone de făină lunar, a crescut de mai multe ori prețul produselor în primul trimestru al acestui an.

„Modelul nostru de business presupune un volum foarte mare și o viteză de rotație a stocurilor de materii prime, în speță grâul, ceea ce nu ne permite o absorbție a acestor creșteri de prețuri. Din acest motiv, ele se transferă în aval, către clienți și consumatori; impactul principal este, astfel, reducerea consumului în general, dar și a cererii pentru anumite produse mai scumpe și mutarea volumelor către făinurile de bază, acolo unde acest lucru este posibil”, a precizat Iorga.

Investiții în automatizări

Compania de morărit are în derulare un proiect ce include automatizări în zona de ambalare și paletizare, atât pentru gama de făinuri pentru uz casnic, cât și pentru făinurile B2B, în contextul în care cea mai mare parte a volumelor este destinată producătorilor mari de pâine, biscuiți, paste făinoase și produselor de patiserie.

„Principala provocare (de anul acesta, pentru afacere – n.r.) este reprezentată de instabilitatea cauzată de contextul geo-politic actual, ceea ce duce la fragmentarea sau întreruperea unor lanțuri de aprovizionare. Va fi necesar să adaptăm continuu structura costurilor directe de producție (materii prime, materiale auxiliare, energie), a celor de distribuție, a celor de întreținere și a celor de reparații. De asemenea, bugetele pentru investițiile în derulare trebuie ajustate”, a precizat reprezentanta companiei.

Șapte Spice a lansat anul trecut o gamă specială dedicată producătorilor de pizza, numită Castelana. Portofoliul cuprinde și gama de făinuri negre, integrale și grahamuri. Făinurile se regăsesc în lanțuri de magazine, precum Selgros, Carrefour, Cora, dar și online prin Bringo.

Citeste si:
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023

„Am lansat anul trecut gama Castelana, prima gamă locală de făinuri profesionale pentru pizza. Focusul nostru pentru 2022 este creșterea notorietății acestei game și testarea ei de către cât mai multe pizzerii, pentru a se convinge de calitatea și versatilitatea acestor produse. Obiectivul nostru este să ajungem la o cotă de 30% din piața de făinuri pentru pizza. Până în momentul de față, la mai puțin de un an de la lansare, am depășit deja 10% din piața de profil, deci premisele sunt optimiste”, a menționat Iorga.

Înființată în anul 2007, compania Șapte Spice este unul dintre jucătorii în industria de morărit din România. Producătorul, care are circa 350 de angajați, exportă ocazional, atât făină, cât și tărâțe, către Europa și în afara ei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul de făină 7 spice pregătește investiții în automatizări, după afaceri în creștere în 2021: „Vrem să ajungem la o cotă de 30% din piața de făinuri pentru pizza”