Lectură de 4 minute

28 Mai 2024 - Interviuri și Analize

Penny autonom sau Auchan Go: care sunt diferențele dintre cele două magazine fără casieri din România

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Pe 9 aprilie, Auchan a spart gheața în România la capitolul magazine fără casieri, inaugurând primul magazin Auchan Go din țară, o unitate complet automatizată. La circa două luni distanță, discounterul Penny, parte a grupului german REWE, inaugurează primul Penny autonom din România. Iată care sunt principalele asemănări, dar și diferențe dintre cele două magazine fără casieri. 

Sursa foto: Penny România

Principalul aspect comun, fără doar și poate, îl constituie lipsa casierilor în cele două magazine. Clienții intră, iau produsele de pe raft, însă nu sunt nevoiți să interacționeze cu angajați în zona caselor de marcat.

Un alt punct comun este faptul că ambele magazine sunt dotate cu mii de senzori și camere de luat vederi care înregistrează parcursul clientului prin magazin.

Sursa Foto: retail.ro/ Auchan Go

Încă o asemănare vine și din faptul că plata cash nu este permisă în niciunul din cele două magazine fără casieri din țară, iar programul acestora este non-stop.

De asemenea, reprezentanții ambelor rețele au declarat că unitățile sunt în curs de testare și reprezintă niște prototipuri, care, cu siguranță, vor suferi schimbări.

Nu în ultimul rând, ambele magazine sunt situate în zone cu clădiri de birou și corporații, Auchan Go, în cartierul Aviației, iar Penny, în apropiere de Politehnică, la parterul uneia dintre cele două clădiri ridicate de Skanska.

Citeste si:
Alegeri 2024 | Alina Donici, Artesana: Nu există afaceri sănătoase fără predictibilitate și infrastructură adecvată
Alegeri 2024 | Alina Donici, Artesana: Nu există afaceri sănătoase fără predictibilitate și infrastructură adecvată

Care sunt principalele diferențe între cele două magazine fără casieri din România

Ei bine, diferențele pornesc încă de la dimensiunile magazinelor. Dacă Auchan Go vine cu o sortimentație redusă de produse pentru un spațiu direct proporțional, magazinul Penny dispune de o suprafață de peste 300 de metri pătrați. Față de Auchan Go, Penny dispune de toate categoriile de produse prezente într-un magazin standard, de la carne crudă și o varietate de mezeluri, la fructe și legume.

Tot la capitolul diferențe intră și modul de funcționare și plata efectivă. Pentru a intra în Auchan Go trebuie descărcată aplicația Auchan Go, care generează un cod QR, ce trebuie scanat la intrarea în magazin. Ca să vă faceți o idee și mai apropiată de adevăr, e asemenea turnicheților de la metrou, unde scanăm cardurile de abonament.

În Penny puteți intra fără să dețineți vreo aplicație dedicată, exact ca într-un magazin normal. Luați produsele din raft, le așezați în coșul de cumpărături sau în pungă și vă îndreptați că casele automate, care înregistrează cantitatea și tipul articolelor achiziționate.

Spre deosebire de Auchan Go, unde plata se face automat, iar banii sunt retrași de pe cardul salvat în aplicație (ca la Bolt sau Uber), la Penny, clienții achită cumpărăturile cu cardul ca la o casă self-scan. Practic, la Auchan Go clienții ies din magazin fără să scaneze absolut nimic, iar bonul este complet digital, pe când la Penny, ieșirea din magazin este condiționată de scanarea codului QR de pe bonul emis la casă.

Sursa Foto: retail.ro/ Penny

Fiind la început, Penny recomandă celor care îi calcă pragul să verifice lista produselor scanate și înregistrate automat de senzori, pentru a se asigura că nu apare nimic în plus sau în minus pe bonul final. Încă un aspect foarte important legat de scanarea produselor ține de faptul că cel care cumpără produsele trebuie să se poziționeze exact în interiorul chenarului de la case, unde senzorii captează informațiile despre cele achiziționate, pentru ca bonul să coincidă exact cu ceea ce se regăsește în pungă.

Cu alte cuvinte, Penny se apropie mai mult de experiența unui magazin standard față de Auchan Go, unde totul este complet digitalizat.

Reprezentanții ambilor retaileri consideră că românii vor îmbrățișa noul mod de a face cumpărături și sunt dispuși să mai deschidă astfel de magazine, dacă totul funcționează conform planurilor companiilor.

PENNY este conceptul grupului german REWE și unul dintre retailerii din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 377 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

Auchan România are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Compania are o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,2 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Penny autonom sau Auchan Go: care sunt diferențele dintre cele două magazine fără casieri din România