Lectură de 9 minute

19 Aug 2022 - Interviuri și Analize

Paul Drăgan: McDonald’s păstrează un ritm susținut de expansiune în 2022

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants România, operatorul brandului McDonald’s în țara noastră, ne vorbește, într-un interviu exclusiv, despre planurile de investiții ale McDonald’s. Tototată, Drăgan ne dezvăluie și de unde își procură McDonald’s materia primă pentru prepararea burgerilor.

Câte restaurante McDonald’s deține Premier Restaurants în România? Câte veți mai deschide în acest an?

McDonald’s în România are în prezent 93 de restaurante la nivel național, după o serie de patru deschideri succesive care au avut loc în a doua jumătate a anului 2021 în București (Pallady), Râmnicu Vâlcea, Brăila și Zalău, cel din urmă fiind și primul nostru restaurant din județul Sălaj. Investiția pentru deschiderea acestor restaurante și digitalizarea altor opt locații a ajuns la 52 de milioane de lei. Iar restaurantul cu numărul 93 din cadrul rețelei naționale a fost inaugurat chiar zilele acestea, la Arad, prin lansarea unui Drive-Thru prin care am generat peste 60 de noi locuri de muncă pentru comunitatea locală.
În 2022 ne dorim să păstrăm un ritm susținut de expansiune. Avem deja planificate noi deschideri, iar până la finalul anului ne vom extinde cu alte 3 restaurante de tip Drive-Thru și vom continua investițiile în remodelarea și digitalizarea restaurantelor existente.


Ce cifră de afaceri a înregistrat Premier Restaurant România în ultima perioadă?

În 2021 am avut o performanță susținută și solidă, cu rezultate foarte bune pentru business și pentru echipa noastră, înregistrând o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei, o creștere cu peste 30% versus 2020. Anul trecut a reprezentat o perioadă de revenire și adaptare pentru mediul de afaceri. A fost un an pe parcursul căruia tendințele oamenilor s-au schimbat foarte mult în comparație cu perioada pre-pandemică. Pentru noi, opțiunile și preferințele identificate în rândul clienților au fost un motiv în plus pentru prioritizarea direcției strategice pe care ne-am asumat-o în anii precedenți. În primul rând, am accelerat procesele de digitalizare și am dezvoltat serviciile Delivery și Drive, care ne-au permis să răspundem rapid și eficient nevoilor clienților noștri și să rămânem aproape de ei în perioada pandemiei.

Câți burgeri vinde McDonald’s, anual, în România?

Diversificarea constantă a gamei de produse este foarte importantă. Ne dorim ca cei care intră în restaurantele noastre, și nu numai, să se bucure de o experiență culinară specială. Un exemplu relevant este seria noastră de burgeri premium, disponibili în ediție limitată, care s-a dezvoltat cu succes în ultimii ani, pe măsură ce tot mai mulți consumatori optează pentru experiențe culinare superioare și burgeri gourme, precum burgerii de vită și pui - Epic Beef și Chicken Legend. Continuăm să lansăm noi produse care să răspundă celor mai variate gusturi.

Prin extindere și diversificare reușim să ajungem la cât mai mulți consumatori și să creștem nivelul vânzărilor la toate categoriile de produse. Pentru a răspunde la întrebare, dacă ne raportăm la datele înregistrate în anul 2021, vorbim despre peste 46 milioane de burgeri vânduți.

Cu ce companii livratoare la domiciliu lucrați? V-ați gândit să faceți livrări proprii la domiciliu?

În perioada pandemiei, oamenii au perceput și abordat diferit schimbările din viața de zi cu zi. Ei au început să lucreze mai mult de acasă și să aleagă locații aflate în apropierea caselor lor. În același timp, cu toții am început să facem mai des cumpărăturile online și să ne achiziționăm produsele preferate în acest mod, inclusiv cele alimentare.

Pentru noi, acest lucru a însemnat o creștere considerabilă a volumului de comenzi înregistrate prin Delivery, iar fluxul de livrare a fost menținut datorită organizării eficiente a operațiunilor din bucătăriile noastre și datorită parteneriatelor cu platforme pentru livrări la domiciliu. Aceste colaborări ne-au permis să oferim servicii rapide, într-un mod simplu și accesibil, cu o acoperire extinsă.

Suplimentar, am introdus o nouă opțiune în aplicația McDonald’s. Este vorba despre Mobile Order & Pay, o opțiune prin care clienții pot plăti direct din aplicația mobilă și să își ridice ulterior comanda din restaurant. În felul acesta, timpul de așteptare este mult redus, ceea ce înseamnă mai mult timp liber pe care clienții noștri îl pot dedica lucrurilor importante pentru ei.

Citeste si:
McDonald’s deschide un nou restaurant în România, după o investiție de 7 milioane de lei
McDonald’s deschide un nou restaurant în România, după o investiție de 7 milioane de lei

Care sunt top 3 motive principale pentru care un client rămâne fidel unui restaurant?

Pentru noi, calitatea și responsabilitatea față de comunitățile din care facem parte sunt foarte importante. De aceea, prima și cea mai importantă modalitate de a asigura fidelitatea clienților noștri este prin calitatea superioară a produselor oferite.

Gustul Mec este deja o experiență clasică, potrivită pentru orice tip de eveniment – o seară liniștită în familie sau o ieșire la prânz cu prietenii. Un alt aspect important este experiența plăcută pe care clienții o au în restaurant. Aici mă gândesc la întregul proces pe care îl parcurg, început chiar de la plasarea comenzii. În felul acesta, păstrăm standardele ridicate și îmbunătățim constant experiențele consumatorilor. Nu în ultimul rând, raportul calitate-preț joacă un rol important în alegerea unui restaurant. De aceea, avem grijă ca produsele noastre să fie disponibile la prețuri accesibile și lansăm constant oferte avantajoase, precum ofertele speciale care pot fi accesate prin intermediul aplicației mobile McDonald’s.

Diferă rețetele de hamburger de la o țară la alta? Dacă da, de ce? Dați-ne câteva exemple.

Când vine vorba de burgeri, McDonald's este top of mind, atât prin oferta variată de produse, cât și datorită gustului clasic Mec. Rețetele burgerilor core, care se găsesc în toate meniurile McDonald’s din lume, urmează aceleași specificații, iar experiența unui Double Cheeseburger sau a unui Quarter Pounder va fi similară, indiferent de restaurant.

Există în gama de produse McDonald’s și produse create după rețete locale, originale. Aceste rețete reflectă preferințele culinare ale consumatorilor din acea țară. Așa cum menționam anterior, cel mai bun exemplu local este seria de burgeri premium. Lansați în ediție limitată, burgerii au adus împreună gusturile de sezon și ingredientele de cea mai bună calitate, destinate exclusiv consumatorilor din România.


Ce cifră de afaceri vizați pentru anul 2022? Care sunt motivele acestor așteptări?

Ne dorim ca rezultatele noastre să fie mai bune de la an la an, ținând cont și de faptul că mediul de business încă se recuperează după perioada restricțiilor impuse pandemiei. McDelivery și McDrive au contribuit semnificativ la performanța companiei în ultimii doi ani și sunt în prezent două segmente către care privim cu încredere și în viitor.

Ținta noastră principală este să susținem rezultatele bune din 2021, să ajungem mai aproape de comunitățile care ne găzduiesc și să deschidem noi restaurante. În acest fel, ne putem consolida poziția de lider pe piața restaurantelor cu servire rapidă din România.

Cum alege McDonald’s un oraș pentru a deschide un restaurant?

În momentul în care alegem un nou oraș pentru deschiderea unui restaurant, fiecare decizie este bazată pe o analiză amănunțită. Avem în vedere o serie de indicatori, printre care amplasamentul, accesibilitatea și interesul consumatorilor. Apoi, bineînțeles, urmează o altă etapă la fel de importantă pentru succesul noului restaurant: formarea echipei. Fiecare deschidere creează, în medie, 60 de noi locuri de muncă pentru comunitatea locală.

Așa cum spuneam, în acest moment avem planificate patru noi deschideri pentru cea de-a doua parte a anului 2022. Mai mult, ne pregătim pentru planificarea investiţiilor de anul viitor şi ne reafirmăm angajamentul de a continua investițiile la nivel local.


Cât costă investiția în deschiderea unui restaurant McDonald’s?

Investiția variază în funcție de tipul de restaurant. Spre exemplu, pentru un restaurant de tip Drive-Thru, unde clienții beneficiază de experiența completă, investiția se ridică la câteva milioane de lei. Aceste restaurante integrează cu succes sistemul digital care revoluționează restaurantele McDonald’s.

Locațiile noastre dispun de tehnologii moderne, atât în bucătărie, cât și în spațiul destinat clienților, prin binecunoscutele kioskuri de comandă. Prin intermediul kioskurilor digitale, clienții își pot alege produsele preferate din meniu, le pot personaliza, și pot alege plata contactless, cu cardul bancar. În noile restaurante Drive-Thru clienții au la dispoziție stații de încărcare electrică pentru mașini sau biciclete și menu board-uri digitale inclusiv pe linia drive.

Ce relație aveți cu furnizorii? De unde provine materia primă?

Experiența celor 27 de ani pe piața din România ne-a demonstrat că parteneriatele de lungă durată cu furnizorii, alături de stabilirea unui obiectiv comun în ceea ce privește respectarea standardelor de calitate, ne mențin în topul preferințelor consumatorilor. De aceea, pentru toate produsele disponibile în meniul nostru, selectăm doar ingrediente de cea mai înaltă calitate care provin de la furnizori cu o reputație excelentă. Partenerii noștri au o vastă experiență în domeniu și ne împărtășesc valorile, dar în special cele care țin la siguranța și satisfacția consumatorului.

În acest moment colaborăm atât cu furnizori internaționali, cât și cu furnizori locali. Aceștia din urmă asigură aproximativ 40% din totalul ingredientelor folosite în bucătăriile noastre.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Paul Drăgan: McDonald’s păstrează un ritm susținut de expansiune în 2022