Lectură de 3 minute

05 Jun 2023 - Interviuri și Analize

Mircea Matei, Villa Vinèa: Piața locală este în curs de maturizare, românii caută vinuri de top

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

România este o piață ofertantă în ceea ce privește cramele și soiurile de vin. Potrivit raportărilor din domeniu, românii încă rămân fideli sortimentelor demidulci sau dulci, pe alocuri și spumantelor. Totuși, se pare că vinurile de top încep să își facă loc printre preferințele acestora. ”Piața locală este în curs de maturizare, românii caută vinuri de top”, a declarat Mircea Matei, General Manager crama Villa Vinèa.

Sursa foto: Villa Vinea

”Sunt fericit să spun că, în 2022, vinurile cele mai căutate și consumate sunt cele din gama noastră de top, Selection. Acest lucru ne confirmă că piața locală de vinuri este în curs de maturizare. Consumatorii optează tot mai mult pentru produse de calitate, pe care le cumpără pentru ei, spre deosebire de acum câțiva ani, când le achiziționau pentru a le oferi cadou”, a explicat Matei, pentru retail.ro.

Spumantul Cuvee Celest, realizat prin metoda tradițională, Diamant, cupaj de Fetească Regală, Fetească Albă, Argilla, cupaj de Fetească Albă, Sauvignon Blanc, Fetească Regală, realizat în ediție limitată, și Rubin (Merlot, Zweigelt și Fetească Neagră) au fost vinurile cu cea mai impresionantă creștere în volume, potrivit informațiilor furnizate de acesta.

În plus, Matei precizează că, până în 2024, intenționează să finalizeze extinderea cramei, suprafața adițională urmâd să fie folosită pentru maturarea vinurilor.

De asemenea, în ceea ce privește partea de distribuție, Villa Vinea vrea să își extindă prezența atât în retailul modern, cât și în HoReCa, astfel încât vinurile să fie listate în cât mai multe restaurante, magazine, super și hypermarketuri, la nivel național.

”2022 a fost un an interesant, cu multe proiecte. Cea mai mare provocare a fost să atragem fonduri pentru o serie de inițiative, printre care extinderea cramei și replantarea unor porțiuni de viță-de-vie. În total, am semnat contracte în valoare de 1,4 milioane de euro, care constau în fonduri APIA pentru extindere cramei și reconversia viilor și granturi IMM, pentru cheltuielile cu lucrările agricole”, a adăugat Matei.

O emblemă, nu mai mult vin

Deși are planuri de extindere, Matei susține că nu își dorește ca Villa Vinea să atingă un anumit număr de litri de vin pe an. Dimpotrivă, acesta vrea ca vinurile Villa Vinea să devină o emblemă la nivel național.

Poziționarea noastră este de producător de vinuri de calitate, iar clienții noștri ne apreciează pentru această valoare. Obiectivul nostru nu este să producem mai mult, ci să transformăm vinurile Villa Vinea într-o emblemă a României, un standard de calitate cu care să ne mândrim internațional”, a mai spus acesta.

Citeste si:
Horia Constantinescu renunță la președinția ANPC în favoarea politicii
Horia Constantinescu renunță la președinția ANPC în favoarea politicii

Crama Villa Vinèa a fost fondată în anul 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc. Cu o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate soiuri locale și internaționale de struguri
-Sauvignon Blanc, Riesling, Gewürztraminer, Pinot Noir, Merlot și Kerner -, compania produce în prezent 20 de vinuri, grupate în trei game: Premium, Selection și V2.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mircea Matei, Villa Vinèa: Piața locală este în curs de maturizare, românii caută vinuri de top