Lectură de 3 minute

13 Jun 2024 - Interviuri și Analize

Mihai Meltei, CEO Meggle: Lipsa clarității și a transparenței din partea autorităților creează confuzie

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În acest an, dedicat alegerilor, retail.ro i-a întrebat pe retailerii și producătorii din România ce măsuri ale decidenților politici îi nemulțumește și ce măsuri le-au fost utile. Mihai Meltei, reprezentantul Meggle, una dintre cele mai mari companii de lactate, mai precis producătorul capsulelor de lapte pentru cafea Meggle, atrage atenția autorităților asupra lipsei de transparență în comunicare. El a precizat că lipsa de claritate din noile reglementări creează foarte multă confuzie și dificultați pentru cei care activează în industria alimentară.  

Sursa foto: Meggle

În ceea ce privește limitarea adaosului comercial pentru unele produse alimentare, precum untul și alte lactate. CEO-ul atrage atenția față de lipsa clarității și a transparenței în comunicarea acestor reglementări din partea autorităților, acestea cauzând multă confuzie și dificultăți pentru comercianți și producători. De asemenea, el a subliniat importanța unei comunicări mai eficiente și mai transparente pentru a permite industriei să reacționeze mai rapid și mai adecvat la aceste reglementări guvernamentale.

Legat de ordonanța de urgență pentru limitarea adaosului comercial al anumitor produse lactate, noi nu știam mai nimic până nu verificam în Monitorul Oficial. Ca să dau un exemplu concret, ei au spus că untul intră în acea categorie de produse care au adaos comercial limitat. Însă unt, în România, înseamnă, în primul rând, cu 65% grăsime sau 82% grăsime, dar mai nou a apărut pe piață și o variantă cu 40% grăsime", a declarat Mihai Meltei, CEO al Meggle România, pentru retail.ro.

Bazele companiei de produse lactate Meggle au fost puse în 1887, pornind ca o mică afacere de familie în regiunea bavareză din Germania. De-a lungul timpului, compania s-a dezvoltat, rezistând la testul timpului chiar și în decursul celor două Războaie Mondiale.

Începând cu sfârșitul anilor 1980 și începutul anilor 1990, expansiunea companiei a fost destul de puternică în ceea ce privește dezvoltarea pe noi piețe.

Pe lângă deschiderea de birouri de vânzări sau de încheierea unor noi parteneriate, au fost preluate și construite noi fabrici. Mai mult decât atât, Meggle a fost prima companie occidentală din industria lactatelor care a funcționat independent în Japonia, începând din 1977. Compania a evoluat în două direcții de afaceri: bunuri de larg consum și produse funcționale (cum ar fi lactoza utilizată în industria farmaceutică sau alimentară).

Deși în mod oficial primul sediu Meggle s-a deschis în România în 2006, portofoliul de produse, precum untul, laptele, smântână, cremele pentru gătit, frișca sau renumitele capsule cu 10 grame de lapte pentru cafea, era comercializat în țara noastră încă din 1996.

Potrivit lui Mihai Meltei, aceste produse au intrat într-un așa zis con de umbră în perioada pandemiei, când HoReCa și-a limitat activitatea, clădirile de birouri de asemenea, iar prilejul cu care erau folosite aceste produse a luat o pauză care, în timp, s-a transformat într-un alt tip de obicei de consum.

Citeste si:
Lista alimentelor cu adaos plafonat este acum disponibilă pe platorma Monitorul Prețurilor
Lista alimentelor cu adaos plafonat este acum disponibilă pe platorma Monitorul Prețurilor

Începând cu 9 iunie, românii au luat calea urnelor pentru prima oară în acest an, atât alegerile europarlamentare cât și cele locale urmând să dea un semnal puternic în privința tendinței pe care o au partidele în intențiile de vot. Cât privește alegerile prezidențiale, acestea vor avea loc pe 15 și pe 29 septembrie (turul I, respectiv turul II, dacă este cazul), după ce au fost devansate cu trei luni. Nu în ultimul rând, alegerile parlamentare vor avea loc pe 8 decembrie.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mihai Meltei, CEO Meggle: Lipsa clarității și a transparenței din partea autorităților creează confuzie