Lectură de 3 minute

22 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Mădălina Sultan, Julius Meinl România: Așteptările reale sunt de închidere a anului cu un minus de 15-20%

Anca Olteanu

Julius Meinl România se așteaptă să închidă anul 2020 cu un minus de 15-20%, după ce criza sanitară cauzată de noul Coronavirus a afectat afacerea prăjitorului de cafea, prezent în peste 2.500 de cafenele, restaurante și hoteluri, a declarat, în cadrul unui interviu, Mădălina Sultan, marketing manager al companiei.

Ce cifră de afaceri a înregistrat Julius Meinl în România în 2019?

Mădălina Sultan: În 2019 am înregistrat o creștere valorică față de anul precedent de 13%, atingând o cifră de afaceri de aproximativ 49 de milioane de lei. Suntem, însă, în proces de publicare a bilanțului. Creșterea a fost susținută atât la nivelul celor două canale, HoReCa și Retail, cât și la nivelul principalelor categorii de produse comercializate: cafea și ceai.

Cum se împart afacerile Julius Meinl din România între HoReCa, retail și alte ramuri?

Mădălina Sultan: HoReCa este și vă rămâne cel mai important pilon de business. Suntem prezenți în peste 2.000 de cafenele, restaurante și pub-uri și în aproape 500 de hoteluri și pensiuni din România.

Inovațiile dezvoltate la nivel de produs, precum și strategia de comunicare au fost, în speță, cu aplicabilitate și adresabilitate acestui canal. Ca prim prăjitor industrial de cafea din Europa și prin inovațiile dezvoltate recurent, Julius Meinl a construit și consolidat o cultură a cafelei unică și de succes, atributele principale fiind experiența, tradiția și produsul premium. Ca ambasador al Culturii Cafenelei Vieneze, ne reprezintă produsul-cafeaua, serviciile și modul de prezentare.

Citeste si:
Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului

Al doilea pilon important de business este segmentul de retail, produsele noastre fiind disponibile în canalul Modern Trade, în magazinele retailerilor Kaufland, Auchan, Carrefour, Cora, Metro, Selgros. Aici suntem vizibili cu o gamă variată de produse, de la cafea boabe și măcinată, la capsule.

Întrucât acoperim experiența de consum atât în cafenea, cât și acasă, ne-am dorit să putem oferi consumatorilor noștri aceeași experiență de produs și la birou. Așadar, canalul de Office devine din ce în ce mai important în strategia noastră de dezvoltare locală.

Cum v-a afectat pandemia de Coronavirus în România?

Mădălina Sultan: Activând în industria HoReCa, impactul asupra businessului a fost major. Însă flexibilitatea în adaptarea strategiei de business a condus la schimbarea imediată a locomotivei și ne-am concentrat pe segmentul de retail.

Citeste si:
Michael Kors și Versace închid 170 de magazine după vânzări în scădere cu 70%

Cu siguranță, pentru toți, acest context a ascuțit simțul de supraviețuire și a devansat planuri sau strategii planificate pentru implementare mid-long term, în execuție imediată. Probabil unul dintre cele mai grele lucruri a fost coroborarea oportunităților menite să susțină businessul și implicit întreaga echipă și misiunea și poziția brandului.

Ce prognoze financiare aveți până la finalul anului?

Mădălina Sultan: Obiectivul nostru intern rămâne atingerea cifrelor setate într-un context de normalitate, însă așteptările reale sunt închiderea anului cu un minus de 15-20%, tracțiunea venind și din canalele auxiliare pe care le-am amplificat în ultimele 2-3 luni.

Produsele Julius Meinl au intrat pe piața din România în 2001, comercializate de către Novo SRL din Târgu Secuiesc. În 2005, compania a fost achiziționată de către Julius Meinl, iar în ianuarie 2006 activează ca Julius Meinl Romania. Julius Meinl România are în prezent puțin peste 80 de angajați și două centre de business: la Târgu Secuiesc, sediul companiei, și la București. Echipa de IT globală este majoritar alcătuită din români și localizată în București.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mădălina Sultan, Julius Meinl România: Așteptările reale sunt de închidere a anului cu un minus de 15-20%