Lectură de 5 minute

25 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Irina Stăncescu, Pain Plaisir: Vizăm dezvoltarea afacerii prin noi locații „aproape de casă”

Anca Olteanu

Pain Plaisir intenționa, încă de anul trecut, să mute producția de pâine, prăjituri și patiserie într-un nou spațiu, în Sema Parc. Planul a fost, însă, amânat, iar acum, din cauza crizei sanitare este programat pentru 2021. Recent, afacerea românească a relocat magazinul din zona Dorobanți la câteva străzi distanță și anunță că vrea să dezvolte afacerea cu noi unități de vânzare.

Pain Plaisir a finalizat relocarea magazinului din Dorobanți într-un nou spațiu din aceeași zonă, pe strada Puțul lui Zamfir nr. 60 și l-a deschis pe 1 iunie.

Într-un interviu pentru Retail.ro, Irina Stăncescu, cofondatoarea Pain Plaisir, vorbește despre procesul de rebranding al noului magazin, de investițiile planificate și de impactul noului Coronavirus asupra afacerii.

Ce implică procesul de rebranding pe care l-ați realizat în magazine?

Irina Stăncescu: Rebrandingul este una dintre acțiunile dezvoltate ca urmare a finanțării BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare) accesate în 2018 pentru planificare strategică și poziționare pe piață. Avem un plan stabilit pentru următorii 10 ani, iar noua identitate vizuală reprezintă modul în care oferim context și aducem mai aproape de clienți și publicul larg acțiunile companiei, de la deschiderea de noi magazine „aproape de casă” și până la comunicarea pe rețelele sociale.

Citeste si:
Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului

Am colaborat alături de agenția WOPA pentru a aduce în prim plan ceea ce ne caracterizează, pasiunea, tehnica și creativitatea din brutărie, iar schimbările se pot observa în logo-ul și sloganul companiei, în ambalajele produselor, precum și în imaginile pe care le folosim în locații și pe social media. Am dezvoltat și un manual de brand din dorința de a păstra unitatea comunicării, iar pe măsură ce vom evolua îi vom aduce îmbunătățiri.

Grafica are un rol important, în care regăsim un stil actual –  colajul, o formă de exprimare complexă care face posibile asocieri neașteptate și care sunt interiorizate în mod unic de către privitor. Colajele create de WOPA relevă îmbinarea dintre elementele urbane și produsele Pain Plaisir, iar propunerea lor ne-a plăcut foarte mult și am simțit că ne reprezintă, având o asociere cu arta.

Datorită elementelor disproporționate și a poveștilor pe care le transmitem cu ajutorul graficii care acoperă, în proporție mare, pereții și mobilierul locațiilor noastre, clientul simte că pătrunde într-o lume aparte, jucăușă, care împinge limitele imaginației și care-l invită să le descopere și să se identifice cu ele.

Cât ați investit în noul magazin și în procesul de rebranding?

Citeste si:
Michael Kors și Versace închid 170 de magazine după vânzări în scădere cu 70%

Irina Stăncescu: Investiția în noul magazin de pe strada Puțul lui Zamfir nr. 60 a fost realizată din fonduri proprii și a fost în valoare de 160.000 de euro, din care bugetul pentru procesul de rebranding a fost de 30.000 de euro. Ambele acțiuni fac parte din planul nostru de consolidare și extindere a activității pe termen mediu și lung în București, unde, de la înființare, am investit 570.000 de euro.

Ce se întâmplă cu cele două magazine pe care le aveți? Rămân deschise?

Irina Stăncescu: În urma procesului de relocare, Pain Plaisir are tot două magazine în București, în Kiseleff și în Floreasca și vizăm dezvoltarea afacerii prin noi locații „aproape de casă”, unde clienții vor avea parte de aceleași servicii și produse de calitate, dar în care, în contextul actual, își vor putea face cumpărăturile rapid, cu ușurință și în siguranță.

Ați reușit să vă mutați în noua fabrică? Dacă nu, când crezi că se va întâmpla?

Irina Stăncescu: Ca urmare a situației generate de COVID-19, am decis sa amânăm planurile pentru noua fabrică pentru anul viitor. Asta înseamnă și că rămânem conectați la ce se întâmplă în piață și cautăm în continuare acel loc perfect în care să relocăm producția, în inima orașului. Cred că vor apărea multe oportunități și vrem să ne asigurăm că facem cea mai bună alegere deoarece pentru noi o locație centrală ne permite să ne păstrăm modelul de business și să nu facem compromisuri privind prospețimea produselor.

Cum v-a afectat pandemia în această perioadă, atât afacerea, cât și angajații?

Irina Stăncescu: Încă de la începutul crizei sanitare prioritatea noastră a fost sănătatea și siguranța angajaților și a familiilor acestora, a clienților și a partenerilor de afaceri. Am implementat și respectat cu strictețe în toate punctele de lucru regulile de igienă, prevenție și protecție, recomandate de autorități pentru prevenirea răspândirii coronavirus.

Ne-am asigurat că fiecare angajat va dispune de echipamentele de protecție personală necesare desfășurării activității, am asigurat transportul la și de la locul de muncă, am regândit turele și programul de lucru pentru a minimiza contactul, am luat temperatura fiecăruia la începutul zilei, am marcat grafic păstrarea distanței și am servit clienții exclusiv la geam și prin livrări.

Acum, în magazine, permitem accesul a două persoane în același timp, limitele de distanță sunt semnalizate vizibil pe podea prin autocolante, iar purtarea măștii de protecție este obligatorie. Celor care nu au măști, le oferim noi cu plăcere. De asemenea, pentru a limita timpul petrecut în magazin, gama de produse a fost restrânsă, pentru o perioadă, doar la cele esențiale.

Angajați personal nou pentru noul magazin? Vă măriți echipa? Dacă da, de câți oameni aveți nevoie?

Irina Stăncescu: Ne-am propus să continuăm planul de investiții și să extindem echipa de angajați, precum și să continuăm programul de formare profesională pentru viitorii brutari. Dacă anul trecut aveam 50 de angajați, anul acesta estimăm că vom avea o echipă de peste 60 de persoane și o cifră de afaceri de două milioane de euro, în creștere de la 1,7 milioane de euro.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Irina Stăncescu, Pain Plaisir: Vizăm dezvoltarea afacerii prin noi locații „aproape de casă”