Lectură de 4 minute

27 Mar 2020 - Interviuri și Analize

Frank Wagner, CEO al Lidl: Promovarea este baza, dar nu factorul decizional atunci când un client cumpără un produs

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lidl România vrea să deschidă peste 20 de noi magazine anul acesta, urmărind ca strategia promoțională să fie în aceeași direcție de dezvoltare ca în piețele vestice. În 2019, Lidl a deschis 24 de magazine, ajungând la un total de 261, și se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri cu peste 20%, a declarat Frank Wagner, CEO al Lidl, într-un interviu pentru Retail.ro.

Cum vedeți apetența românilor pentru produsele de discount, având în vedere că v-ați poziționat ca discounter încă de la intrarea pe piața din România?

Promovarea articolului este foarte importantă pentru a atrage clienți și este și un fel de surpriză plăcută, pentru că jumătate din clienți vin în magazin fără să știe ce fel de promoții există. Partea de promovare face parte din business. Acesta este modelul nostru de business, specific și diferit de al altor competitori. Acest model s-a dovedit de succes pe piața din România. Este, însă, greu de spus dacă este o apetență a consumatorilor pentru discounturi. Cred că este mai degrabă raportul de calitate-preț pe care îl oferim și care atrage forte mult. Când am intrat pe piața din România, focusul nu a fost să fim ieftini, nu am fost și nu suntem ieftini, dar avem cea mai bună calitate la cel mai bun preț.

Cât credeți că o să mai dureze piața promoțiilor în România și, în special, în cadrul Lidl?

Dacă mă gândesc la ultimii cinci ani, noi ne-am dezvoltat în direcția piețelor vestice, precum Franța, Spania și Germania, care au și în ziua de azi promoții în pliante sau online. Din punctul meu de vedere, nu se schimbă asta nici pe viitor. Importanța prețului este și în momentul de față pe primul loc, dacă este vorba de alegeri de produse, dar nu este singura direcție în care merg clienții. După cum am zis, contează calitatea produselor și devine mult mai importantă și reputația companiei. Astfel, în viitor vom vedea la fel de multe promoții, nu mai mult, nu mai puțin. Însă, asta o să fie un fel de bază, nu neapărat factorul decizional. Dacă acum cinci ani de zile ați luat trei pliante și ați ales produsele de la o companie în funcție de promoții, acest lucru nu mai este valabil în prezent. Prețurile trebuie să fie oricum bune. Este importantă promovarea, dar găsirea unui produs pe care vreți să îl cumpărați, și care are o reducere foarte mare, nu mai este singurul factor decizional.

Aveți categorii de produse care sunt mai atrăgătoare pentru clienți?

Depinde de context, de articol și de moment. În urmă cu câteva săptămâni am avut săptămâna bio. Am făcut promovarea pe partea de bio și a mers foarte bine. Menționez că nu promovăm articole care nu sunt atractive pentru clienți.

Ce tiraj au broșurile pe care le tipăriți? Credeți că îl puteți reduce?

Citeste si:
Tei bate palma cu Lidl: farmacia intră în secțiunea „Parteneri” din aplicația Lidl Plus
Tei bate palma cu Lidl: farmacia intră în secțiunea „Parteneri” din aplicația Lidl Plus

Intenționăm să reducem tirajul pliantelor, însă există mulți clienți care doresc pliante și le folosesc pentru a stabili ce au de gând să cumpere săptămâna viitoare. Dacă era doar despre noi, da, renunțam la broșurile tipărite, dar nu toată lumea este familiară cu digitalizarea. Adresabilitatea noastră este foarte mare pe toate grupele de vârstă și sunt niște grupe de vârstă care încă sunt destul de legate de partea tipărită. În societate, în ultimii ani s-au tot schimbat obiceiurile de consum de media, în general, se va schimba încet-încet și pentru noi, în retail. Este foarte clar că este un trend și suntem pregătiți.

Cele mai frecvente reclamații pe care le primiți din partea consumatorilor?

Nu lăsăm o temă să devină recurentă. În momentul în care o identificăm, încercăm să reacționăm și să luăm măsuri astfel încât să nu devină o temă de nemulțumire generală. Periodic, ne uităm la ce am putea să îmbunătăți. Un exemplu este introducerea coșului de mână. Avem reclamații, avem recomandări, avem chiar și cereri, iar acestea sunt lucruri la care noi reacționăm permanent.

Precizarea redacției: interviul a fost realizat la începutul lunii februarie 2020, înainte ca epidemia de Coronavirus să debuteze în Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Frank Wagner, CEO al Lidl: Promovarea este baza, dar nu factorul decizional atunci când un client cumpără un produs