Lectură de 4 minute

04 Dec 2020 - Interviuri și Analize

Target a găsit formula câștigătoare în retail pe timp de pandemie. Strategiile care i-au adus succesul

Angela Alexandru

Pandemia ne-a schimbat complet stilul de viață și comportamentul de consum. Pentru retailerii offline, aceste modificări s-au reflectat mai ales în strategia de business, brandurile fiind nevoie să se adapteze, să se reinventeze și să vină în întâmpinarea clienților cu soluții și strategii menite să țină pasul cu noua realitate de consum. 

Într-o perioadă când se anunță tot mai multe concedieri și marile lanțuri de magazine caută soluții pentru a menține businessul, sunt câțiva retaileri care reușesc să se remarce prin strategii câștigătoare. Rețeaua de retail Target a găsit astfel de formulă pe timp de pandemie, notează Forbes, care face o sinteză despre cum a reușit grupul american să surprindă cu ultimele rezultate financiare. 

Mai exact, rezultatele financiare ale Target au depășit estimările făcute de Wall-Street. Pentru trimestrul trei, Target și-a majorat vânzările cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile totale au urcat cu 22,6 miliarde de dolari. Vânzările online cu crescut cu 155%, iar cel mai impresionant este faptul că Target a câștigat o cotă de piață în valoare de 6 miliarde de dolari în 2020, iar acțiunile au crescut cu aproape 50% în ultimul an. Pe scurt, lanțul de retail american s-a descurcat extraordinar și ar putea servi drept exemplu, așa că iată câteva soluții și strategii adoptate de Target și care poti miza pentru a-ți crește businessul. 

1. Investiții în online și fulfillment

Unul dintre primele lucrurile pe care Target le-a făcut a fost să se folosească de tehnologie pentru a-și transforma magazinul în centrul de fulfillment. Mai exact, să preia, să pregăteacă și să ambaleze comenzile online direct în locație, iar ulterior acestea să fie ridicate de curieri și livrate clienților. 

2. Servicii de curbside pickup

În perioada pandemiei, serviciile de takeout sau pickup nu s-au mai limitat doar la mâncare, ci s-au extins și la alte categorii de produse. Pentru a evita contactul dintre clienți, poți opta pentru ridicarea comenzii nu neapărat din magazin, ci dintr-o altă locație convenabilă, preferabil o parcare. Este un tip de livrare similară restaurantelor cu drive-in, pentru că pachetele pot fi aduse direct la mașină. Ar putea fi o soluție atât pentru consumatorii care nu vor să intre în clădire, cât și pentru magazinele locale care vor vânzări asigurate.

Citeste si:
Grupul L’Oréal vrea ca 95% dintre ingredientele folosite să provină din surse regenerabile până în 2030

3. Viteza de livrare a comenzilor

În timpul pandemiei Target a avut vânzări onorate mai repede și mai ușor cu ajutorul unui startup pe care l-a cumpărat în 2015 Shipt, ce propune livratori personali. Target are peste 200.000 de cumpărători personali în SUA, iar vânzările în pandemie au crescut cu 350%. Retailerul a înțeles astfel nevoia de rapiditate și de personalizate în privința livrărilor la domiciliu.

4. Diversitatea produselor și mărci proprii

Target crede în varietate de produse, dar și în calitate. Atunci când un utilizator intră pe magazinul online, trebuie să aibă ce și de unde să aleagă - cu cât opțiunile sunt mai diversificate, cu atât cresc șansele să se aleagă ceva. Retailerii ar trebui să parieze pe mărci proprii și pe prețuri accesibile, dar care să fie și de încredere, de calitate, dar și la modă. Target are peste 40 de mărci proprii, care au ridicat vânzările în ultimii ani.

5. Siguranța înainte de toate

Clienții trebuie să fie tot timpul informați și trebuie să li se reaminească constant despre faptul că în magazin se fac dezinfectări, că mediul este unul sigur pentru cumpărături și cum se face asta - comunicare, mai exact. Prin implementarea unui protocol care se respectă, retailerii câștigă și încrederea vizitatorilor care aleg să revină în locație.

Target este o corporație americană și reprezintă al 8-lea cel mai mare lanț de retailer din Statele Unite ale Americii. Magazinul și-a început povestea în 1962 și extinderea la nivel national a luat start în 1980, pentru ca în 1990 să introducă un nou format de magazine sub brandul Target. Un jucător important, Target a găsit succesul prin comercializarea de produse ieftine, iar în prezent operează aproape 1900 de locații în SUA - compania este listată pe locul 37 în top 500 al celor mai mari corporații în privința veniturilor.

Citeste si:
Retailerul home&deco Biano a lansat o tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru cross-sell

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Target a găsit formula câștigătoare în retail pe timp de pandemie. Strategiile care i-au adus succesul