Lectură de 4 minute

13 Jul 2021 - Interviuri și Analize

evoMAG vrea să atragă investiții de două milioane de euro pentru industria de micro-mobilitate electrică, mărește echipa și dezvoltă marketplace-ul

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

evoMag, companie care activează în industria de comerț electronic din România, își propune să atragă investiții de 1,5 - două milioane de euro în următoarea perioadă pentru industria de micro-mobilitate electrică. Compania a crescut și a ajuns să funcționeze cu 82 de angajați în 2021, comparativ cu 2020 când avea 65 de angajați și își propune să ajungă la 90 anul acesta, spune CEO-ul companiei Mihai Pătrașcu pentru Retail.ro. Mai mult, retailerul vrea să dezvolte mai multe proiecte, printre care și marketplace-ul.

evoMag a înregistrat o creștere a businessului de 43%, ajungând la o cifră de afaceri de peste 32 de milioane de euro în 2020.

Trotinetele electrice reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei, astfel încât vânzările pentru acest tip de produse au crescut cu 20% anul acesta, pe fondul cererii tot mai mari.

Trotinetele electrice sunt preferatele românilor, bugetul alocat pentru achiziția unei trotinete fiind, în medie, de 2.000 de lei. Industria de micro-mobilitate electrică s-a dezvoltat constant în ultimii ani, iar vehiculele electrice au devenit din ce în ce mai accesibile.

„Această categorie de produse a explodat în ultimii trei ani, s-a dezvoltat foarte mult. S-a dezvoltat pentru că a devenit un produs accesibil, din ce în ce mai accesibil și devine din ce în ce mai accesibil. Trotinetele electrice au baterii și bateriile sunt cele mai scumpe. 70% din valoarea unei trotinete stă în baterie'', spune CEO-ul evoMAG Mihai Pătrașcu.

evoMAG: cresc vânzările de trotinete

Este o tendință de creștere a vânzărilor în acest sector, ca urmare a traficului din marile orașe, dar și dorința clienților de a petrece mai mult timp în aer liber. În prima jumătate a anului, prin evoMag au fost vândute peste 2.000 de trotinete electrice și se estimează că până la sfârșitul anului 2021 vor fi vândute 5.000 de astfel de vehicule electrice.

Raportat la anul trecut este mai bine. Anul trecut, când a început sezonul oamenii erau în casă și atunci putem spune că este un produs sezonier'', specifică Mihai Pătrașcu.

Românii țin cont atunci când cumpără o trotinetă electrică de autonomia pe care o are, dimensiune, design, cât de rapid accelerează, puterea motorului, frâne, timpul de încărcare, dotările de care dispune, accesorii, dar și de accesul la service.

Citeste si:
evoMAG introduce două noi categorii de produse în portofoliu: birotică și jucării
evoMAG introduce două noi categorii de produse în portofoliu: birotică și jucării

Consumatorii se uită la baterie, deci la autonomie și se uită să fie ușoară. Trotinetele pot merge foarte bine pe carosabil. Și aici cred că sunt importante două componente foarte mult pentru întreținerea unei trotinete electrice: educația clientului, adică el să înțeleagă că nu este un vehicul de agrement, este un bun utilitar ca o mașină și faptul că ceilalți participanți la trafic să înțeleagă că sunt și trotinetele și au dreptul să circule acolo'', explică CEO-ul evoMag.

Problemele întâmpinate în pandemie

Trotinetele electrice au fost și sunt cele mai cumpărate produse anul trecut, dar și anul acesta. Însă, pandemia a produs o criză în această industrie, din cauza cererii crescute, iar criza sanitară a accelerat cumpărarea vehiculelor de acest fel.

Au fost probleme și cu aprovizionarea. Dacă noi reușeam să le aducem în anii trecuți în două luni, acum le aducem în patru. Adică trebuie să ne uităm foarte mult în avans ce vom vinde. Încercăm să avem produse pentru că anul trecut imediat ce s-a dat drumul la câteva restricții, vândusem într-o săptămână jumătate sau două ceea ce trebuia să vindem în două luni pentru că oamenii și-au dat seama că am ieșit din casă, trebuie să fim safe și să ne protejăm'', mai spune Mihai Pătrașcu.

În prezent, compania are în portofoliu peste 300 de modele de vehicule electrice, mai mult de jumătate dintre acestea fiind trotinete, de la peste 50 de furnizori interni și internaționali, la care se adaugă peste 150 de modele de accesorii și peste 350 de piese de schimb pentru vehicule electrice.

Avem anumite discuții pentru a atrage investiții. Ne dorim să atragem între 1,5 milioane și 2 milioane de euro și mergem în direcția asta. Sperăm că până la finalul anului să reușim să atragem investițiile pentru că avem câteva direcții, precum marketplace. Vrem dezvoltarea acestei direcții și mai multă dezvoltare pe partea de evenimente, de showroom-uri. Cam aceștia sunt cei doi piloni din ceea ce ne dorim mai departe să facem'', încheie CEO-ul EvoMag.

evoMag este una dintre companiile din industria de comerț electronic din România. Magazinul online comercializează sute de mii de produse din domeniile IT&c, electrocasnic, sport&fitness și pentru casă și grădină.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  evoMAG vrea să atragă investiții de două milioane de euro pentru industria de micro-mobilitate electrică, mărește echipa și dezvoltă marketplace-ul