Lectură de 6 minute

11 Mar 2024 - Interviuri și Analize

Diana Enăchescu, antreprenoarea care a dat abonamentele medicale stomatologice pe un business cu haine second hand

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Dacă a existat ceva pozitiv în perioada pandemiei a fost faptul că aceasta a stârnit oamenii să creeze idei, să caute alte modalități de a-și desfășura activitatea, chiar dacă asta i-a obligat pe mulți antreprenori să-și învingă teama de necunoscut. Un exemplu este și Diana Enăchescu, CEO și fondator Tressori Space, platformă de revânzare de fashion second hand, care a pornit această afacere de la zero.

Sursa foto: Unsplash

Diana Enăchescu a urmat studiile Facultății de Management în cadrul ASE, fiind exact ceea ce avea nevoie pentru o înțelegere de ansamblu. În scurt timp, și-a urmat instinctul de a se orienta către consultanța de managment și a simțit că era exact ceea ce i se potrivea cel mai bine.

„În momentul în care am terminat facultatea, m-am îndreptat către consultanța de management, tocmai pentru că în momentul în care finalizezi studiile nu știi să faci mai nimic, practic. Și atunci, consultanța de management mi s-a părut potrivirea cea mai bună, pentru că îmi dădea acces la mai multe industrii, la mai multe domenii de business”, a declarat antreprenoarea, pentru retail.ro.

Acumulând experiență în acest domeniu, a ajuns să înțeleagă foarte bine mediul de business, mediul corporatist în general, însă după o vreme a simțit nevoia de a construi ceva cu propriile sale mâini, dorind, totodată și ceva mai multă libertate și independență.

„Între timp apăruseră și copiii, pot spune că ei au fost factorul declanșator, întrucât am simțit nevoia să petrec mai mult timp cu ei. Inițial am dezvoltat un start-up în zona beneficiilor de stomatologie medicale, un tip de abonamente medicale pentru angajați (IziDoc), o parte din familia mea fiind implicată în zona de servicii de stomatologie. Din acest motiv, deseori primeam solicitări de recomandări pentru medicul dentist. Lucrurile au mers bine în 2019, atunci când am lansat acest business, însă la scurt timp a venit pandemia, ceea ce a însemnat un blocaj pe piața beneficiilor, care au fost înghețate circa 2 ani, exact perioada în care noi trebuia să creștem. N-am pierdut din clienții pe care apucasem să-i aducem deja, dar nici n-am luat alții noi”, a povestit fondatoarea Tressori Space.

De la stomatologie la haine second hand

Astfel, pornise cu toată energia în acest start-up, însă conjunctura a obligat-o să se reorienteze, ceea ce a și făcut. Întrebarea „ce facem cu hainele pe care nu le mai purtăm” a devenit extrem de relevantă în al doilea an de pandemie, iar asta a determinat-o să înceapă un proiect de economie circulară la care se gândea deja de multă vreme.

Acest trend de revânzare a hainelor exista deja de ceva vreme în vestul Europei, iar asta a încurajat-o să fie ea cea care sparge gheața pe plan local.

Citeste si:
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  

„Atunci am decis să-mi găsesc o echipă cu care să pornesc în această direcție și să încercăm să dezvoltăm această platformă. Așadar, am pornit această aventură în a doua jumătate a anului 2021, cu o echipă de trei oameni, iar în aprilie 2022 am lansat prima versiune a platformei Vintello. Mai târziu, am decis să ne diferențiem puțin de toate magazinele second-hand, unde cuvântul vintage este suprautilizat și am ales denumirea Tressori Space”, a mai spus Diana Enăchescu.

Fashion resale premium

Investiția inițială s-a ridicat undeva la 20.000 euro, ajungând, până în prezent, să depășească suma de 100.000 de euro.

„Încă n-am recuperat investiția pentru că într-un start-up cam așa se desfășoară lucrurile. Investești foarte mult la început, noi încă investim în produs pentru că sunt necesare resursele. Practic, investești constant în resursa de dezvoltare, de tehnologie, în marketing și, nu în ultimul rând, există cheltuielile operaționale care sunt necesare. Investiția se recuperează, de obicei, mult mai târziu, când apare un exit spre exemplu. Prin urmare, momentan există o cifră de afaceri, dar nu și profit. Este normal să fie așa”, a explicat aceasta.

Ideea de la care a pornit start-up-ul a fost de fashion resale pe parte premium. În special pe partea de vânzare, profilul utilizatorului fiind reprezentat de femei între 30 și 50 de ani, care lucrează în corporații și care deseori ajung în situația de a supraaglomera șifonierul.

„O soluție foarte bună este aceea de a vinde și de a câștiga niște bani care pot fi investiți în alte haine sau în altceva. Practic, este ideea de la care am pornit, din zona aceasta de femei vânzătoare. Totuși, surprinzător sau nu, în zona de cumpărare media de vârstă este un pic mai mică. Cei care achiziționează piese vestimentare de pe platforma noastră tind sa fie ceva mai tineri. Ceea ce e și întrucâtva firesc, sunt la început de drum, au bugete mai reduse, dar sunt interesați și să arate bine. În acest caz, oportunitatea de a cumpăra haine preowned e soluția ideală”, a explicat Enăchescu.

Cât de ușor este sa vinzi pe platforma Tressori Space?

În altă ordine de idei, platforma este gândită ca orice alt marketplace normal. Fiecare cumpărător are la dispoziție 48 de ore pentru a solicita returul - în mod gratuit - direct din aplicație. De asemenea, tranzacția nu ajunge înainte de 48 de ore la vânzător, ceea ce nu dă curs posibilelor tentative de fraudă. În plus, vânzarea și cumpărarea sunt extrem de simple: vânzătorul va completa un AWB (în mod gratuit), iar curierul va prelua pachetul de la adresa clientului sau la easybox, în funcție de preferință.

Mai mult, fondatoarea Tressori a explicat că produsele listate în platfomă alternează de la zona de luxury la cea de low-cost, fiind în general brand-uri care se cer la noi pe piață. Evident, există și produse de lux listate, iar acestea sunt supuse unei verificări digitale prin intermediul pozelor oferite de vânzători.

„Ne dăm seama, de obicei, dacă este vorba de o replică sau dacă este un produs contrafăcut. Cu toate acestea, nu putem să ne asumăm 100% această autenticitate. Orice produs listat în platforma noastră este verificat înainte de afișare, iar în 95% din cazuri produsele de lux au fost autentice. În caz contrar, cumpărătorul are întotdeauna posibilitatea de a opta pentru returul gratuit și rambursarea plății în primele 48 de ore de la achiziție”, a adăugat fondatoarea platformei.

Nu în ultimul rând, cel mai scump produs vândut pe platformă a costat până în 2.000 lei, iar comanda medie se ridică undeva la 250 lei, în timp ce valoarea medie a a unui produs este undeva între 100 și 150 lei. De remarcat faptul că platforma nu este dedicată revânzării de lux, însă antreprenoarea este deschisă și acestei posibilități, afirmând că, momentan, piața este încă în formare.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Diana Enăchescu, antreprenoarea care a dat abonamentele medicale stomatologice pe un business cu haine second hand