Lectură de 5 minute

20 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Cumpărăturile prin intermediul rețelelor sociale vor crește până în 2025. Ce beneficii aduc companiilor și cum se va schimba comportamentul de consum

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Cumpărăturile prin intermediul rețelelor de socializare sunt așteptate să ajungă la o creștere de 1.200 miliarde de dolari, până în 2025, potrivit unui studiu Accenture. Creșterea ar urma să fie determinată în primul rând de utilizatorii rețelelor sociale din generația Z și Millenials. Astfel, industria globală de comerț prin intermediul rețelelor sociale, estimată la 492 de miliarde de dolari, va crește de trei ori mai mult și mai repede comparativ cu comerțul electronic tradițional până în 2025.

Creșterea este estimată să fie determinată în primul rând de utilizatorii rețelelor sociale din generația Z și Millenials, reprezentând 62% din cheltuielile din comerțul social global până în 2025.

Comerțul prin intermediul rețelelor sociale înseamnă că întreaga experiență de cumpărături a unei persoane - de la descoperirea produsului până la procesul de achiziție - are loc pe o platformă de social media, potrivit raportului Accenture, numit „De ce cumpărăturile sunt pregătite pentru o revoluție socială''.

Mai puțin de două treimi (64%) din utilizatorii de rețele sociale chestionați au făcut cel puțin o dată cumpărături prin intermediul social media în ultimul an, prin care Accenture estimează că reflectă aproape două miliarde de cumpărători de rețele sociale la nivel global.

Retail jobs

,,Pandemia a arătat cât de mult folosesc oamenii platformele sociale ca punct de intrare pentru tot ceea ce ei fac online - știri, divertisment și comunicare. Creșterea constantă a timpului petrecut pe rețelele sociale reflectă cât de esențiale sunt aceste platforme în viața noastră de zi cu zi. Platformele sociale remodelează modul în care oamenii cumpără și vând, lucru care le oferă acestor platforme noi oportunități pentru experiența utilizatorilor și fluxurilor de venituri'', a declarat Robin Murdoch, reprezentant Accenture.

Beneficii pentru întreprinderi mici și mijlocii

Mai mult de jumătate (59%) dintre cumpărătorii de pe rețelele de socializare chestionați de Accenture au spus că sunt mai deschiși să ofere sprijin întreprinderilor mici și mijlocii prin intermediul comerțului social decât prin intermediul site-urilor web.

În plus, 63% au spus că sunt mai mute șanse să cumpere de la același vânzător din nou, arătând astfel beneficiile comerțului prin intermediul platformelor în construirea fidelizării și loialității, precum și stimularea achizițiilor repetate.

,,Comerțul social este o forță condusă de creativitatea, ingeniozitatea și puterea oamenilor. Platformele dau putere mărcilor mai mici și persoanelor fizice și le face pe mărcile mari să își reevalueze relevanța pentru un marketplace, o piață de milioane de indivizi. Pentru obținerea unui comerț social corect, creatorii, vânzătorii și brandurile vor fi obligate să își aducă produsele și serviciile acolo unde este consumatorul, mai degrabă decât invers'', a declarat Oliver Wright, director al bunurilor și serviciilor de larg consum la Accenture.

Citeste si:
Cargus lansează o nouă soluție de livrare pentru clienții individuali
Cargus lansează o nouă soluție de livrare pentru clienții individuali

Jumătate dintre utilizatorii rețelelor sociale care au fost chestionați arată că, totuși, sunt îngrijorați de faptul că achizițiile din comerțul social nu vor fi protejate sau rambursate corespunzător, ceea ce face din încredere cea mai mare barieră în calea adoptării, așa cum a fost pentru comerțul electronic la început.

,,Cei care nu au folosit încă comerțul social spun că unul dintre motivele pentru care sunt reținuți este lipsa lor de încredere în autenticitatea vânzătorilor de pe rețelele sociale, în timp ce utilizatorii activi de comerț social indică politicile slabe privind retururile, rambursările și schimburile ca un domeniu de îmbunătățire. Încrederea este o problemă care va dura timp pentru a o depăși, dar vânzătorii care se concentrează pe aceste domenii vor fi mai bine poziționați pentru a crește cota de piață” , mai spune Wright.

Cine și ce cumpără

Raportul Accenture a constatat că este de așteptat ca până în 2025 să fie făcut cel mai mare număr de achiziții de comerț social la nivel global în: industria de fashion (18% din totalul comerțului social până în 2025), electronice de larg consum (13%) și decorațiuni pentru casă (7%).

Alimentele proaspete și gustările reprezintă, de asemenea, o categorie mare de produse (13%), deși vânzările sunt aproape exclusive în China. Industria de beauty și de îngrijire a pielii, deși mai mică în ceea ce privește vânzările totale de comerț social, se preconizează că va câștiga rapid teren și va capta peste 40% din cheltuielile digitale în medie pentru această categorie pe piețele cheie până în 2025.

În plus, consumatorii din țările în curs de dezvoltare sunt mai predispuși să folosească comerțul social și să facă acest lucru des, mai arată studiul Accenture.

Spre exemplu, opt din zece utilizatori de internet din China folosesc comerțul social pentru a face achiziții pentru o anumită categorie, în timp ce majoritatea utilizatorilor de rețele sociale din Regatul Unit și SUA nu au făcut încă o achiziție prin intermediul comerțului social, acest lucru deoarece clienților din China, India și Brazilia le pasă mai mult de funcțiile care îi ajută să descopere și să evalueze potențialele achiziții, în timp ce cei din Regatul Unit și SUA acordă mai multă importanță prețurilor și reducerilor.

Studiul mai arată că încrederea este mai importantă pentru generațiile mai în vârstă decât pentru generațiile tinere. Cumpărătorii mai în vârstă pun accentul pe caracteristicile de securitate și prețuiesc familiaritatea mărcii, în timp ce generațiile mai tinere sunt mult mai atrase de streamurile live și pun mai multă încredere în recenziile celorlalți cumpărători.

Sondajul a fost efectuat online, fiind chestionați 10.053 de utilizatori ai rețelelor sociale din China, India, Brazilia, SUA și Marea Britanie, între 26 mai și 2 iunie 2021.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu servicii în digital, cloud și securitate. Compania are peste 647.000 de angajați și are clienți din peste 120 de țări.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cumpărăturile prin intermediul rețelelor sociale vor crește până în 2025. Ce beneficii aduc companiilor și cum se va schimba comportamentul de consum