Lectură de 5 minute

17 Mai 2024 - Interviuri și Analize

Cum s-a adaptat Meggle la piața din România: de la untul cu ierburi, făcut celebru de reclama cu Marilyn Monroe, la opțiuni vegetale 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Odată cu promovarea untului cu ierburi, în 1996, devenit celebru în Germania prin reclama în care Tony Meggle pare că discută cu Marilyn Monroe, produsele Meggle s-au extins pe piața europeană. Mai mult, produsele companiei au cunoscut o evoluție remarcabilă pe piața românească, în special în ultimii ani, de când produsele vegetale au devenit tot mai căutate de români.

 

Sursa foto: Meggle

În prima fază, reclama cu imaginea actriței Marilyn Monroe pentru untul cu ierburi a contribuit la creșterea notorietății mărcii Meggle în Germania și la creșterea gradului de promovare a produsului în rândul populației. Prin această campanie publicitară, produsele lactate ale companiei au fost readuse în vizorul publicului.

Bagheta Meggle cu unt și ierburi a avut un succes răsunator, înregistrând vânzări de 25 de milioane pe an la acea vreme. Toni Meggle a reușit să creeze un produs de marcă pornind de la un produs clasic fără nume, precum untul. Astfel, antreprenorul a profitat din plin de campania de marketing de succes pentru a-și comercializa produsele în estul Europei.

În 1996, cand a fost creată legendara reclamă TV cu imaginea actriței Marilyn Monroe, aceasta spune „sunt o guourmeggle”, ceea ce a rezultat într-un joc de cuvinte între adjectivul gurmand și brandul Meggle.

Se pare că Toni Meggle, a treia generație de bărbați Meggle care au condus compania de lactate, a fost un pionier al deepfake-ului și, totodată, cel care a extins afacerea de familie și în alte țări europene.

Bazele companiei de produse lactate Meggle au fost puse în 1887, pornind ca o mică afacere de familie în regiunea bavareză din Germania. De-a lungul timpului, compania s-a dezvoltat, rezistând la testul timpului chiar și în decursul celor două Războaie Mondiale.

În ultimii ani, producătorul german a încercat să își adapteze produsele la cerințele și preferințele consumatorilor locali, inclusiv prin oferirea de alternative vegetale. În România, alternativele pe bază de plante sunt din ce în ce mai populare, o dată pentru că oferă opțiuni alternative pentru persoanele cu alergii la lactoză, dar și pentru că românii se orientează către produsele vegetale în perioadele de post. Meggle a introdus în portofoliul său unturi tartinabile vegetale, creme pentru gătit, creme vegetale pentru patiserie, lapte fără lactoză și, mai nou, brânzeturi maturate cu conținut scăzut de lactoză.

Citeste si:
Alegeri 2024 | Alina Donici, Artesana: Nu există afaceri sănătoase fără predictibilitate și infrastructură adecvată
Alegeri 2024 | Alina Donici, Artesana: Nu există afaceri sănătoase fără predictibilitate și infrastructură adecvată

„În portofoliul nostru de produse comercializate în România mai avem variante de unt alternativ, unt tartinabil alternativ, o variantă de smântână de gătit alternativă, dar și mascarpone vegetal. În momentul de față, mai există anumite produse pe care urmează să le analizăm, să le luăm în calcul până la finalul anului, bineînțeles, aceste opțiuni de produse sunt tot vegane. Deja de anul acesta vom lansa noi produse, posibil și anul viitor. Vedem clar o oportunitate destul de interesantă în țara noastră în privința alimentelor vegane. Odată că este un trend, dar este și o necesitate dacă pornim de la ideea de intoleranțe sau alergii alimentare și, nu în ultimul rând, există și un consum ridicat de produse vegetale în perioadele de post”, a declarat Mihai Meltei, CEO al Meggle România, pentru retail.ro.

În ceea ce privește limitarea adaosului comercial pentru unele produse alimentare, precum untul și alte lactate. CEO-ul atrage atenția față de lipsa clarității și a transparenței în comunicarea acestor reglementări din partea autorităților, acestea cauzând multă confuzie și dificultăți pentru comercianți și producători. De asemenea, el a subliniat importanța unei comunicări mai eficiente și mai transparente pentru a permite industriei să reacționeze mai rapid și mai adecvat la aceste reglementări guvernamentale.

„Legat de ordonanța de urgență pentru limitarea adaosului comercial al anumitor produse lactate, noi nu știam mai nimic până nu verificam în Monitorul Oficial. Ca să dau un exemplu concret, ei au spus că untul intră în acea categorie de produse care au adaos comercial limitat. Însă unt, în România, înseamnă, în primul rând, cu 65% grăsime sau 82% grăsime, dar mai nou a apărut pe piață și o variantă cu 40% grăsime", a adăugat reprezentantul companiei.

Nu în ultimul rând, Meggle România a încheiat ultimul an financiar cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, iar în ultimii ani, compania a făcut ajustări în ceea ce privește modelul de business. Au schimbat fostul distribuitor și modul de lucru, preluând clienții mari, au adăugat noi parteneri pe partea de logistică, dar au crescut și în comerțul online.

În total, compania are până la 3000 de clienți la nivelul întregii țări, iar cele peste 50 de produse lactate și vegetale fabricate de Meggle sunt comercializate de principalele lanțuri de magazine din România, precum Kaufland, Metro, Selgros, Mega Image și Carrefour. De asemenea, varietatea de lactate poate fi achiziționată și prin intermediul principalilor retaileri online, precum Sezamo sau Freshful.

MEGGLE are o istorie de peste 135 de ani pe piața produselor lactate și a atins anul trecut o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de euro la nivel de grup. Cu un portofoliul de produse lactate, MEGGLE joacă un rol important și industria a excipienților farmaceutici. MEGGLE Group GmbH, cu sediul central în orașul bavarez Wasserburg (Germania), funcționează ca o fundație pentru diverse activități comerciale în industria lactatelor și a prelucrării zerului. Divizia Excipienți produce excipienți farmaceutici pentru compresie directă, granulare, capsule, pliculețe, amestecuri de pulberi și inhalatoare de pulbere uscată.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum s-a adaptat Meggle la piața din România: de la untul cu ierburi, făcut celebru de reclama cu Marilyn Monroe, la opțiuni vegetale