Cifrele sunt neobișnuit de mari, iar datele arată că mediul economic actual este mai favorabil decât oricând în ultimii 20 de ani industriei media. Creșterea pieței globale va continua și în 2022, dar la un nivel mai redus, de circa 10%.
„2021 a fost cel mai bun an din istorie și pentru piața media din România, bugetele însumate depășind pentru prima dată nivelul de 600 de milioane euro, după o creștere de 17% față de anul anterior. Cu o valoare totală a pieței de 629 de milioane euro în 2021, am depășit nivelul de 600 de milioane euro atins în 2008. O evoluție macroeconomică pozitivă în 2022, susținută de creșterea consumului populației, va face ca piața media să crească și anul viitor, cu un nivel estimat de noi la 12% față de 2021”, a declarat Mihai Vișan, head of trading GroupM
Digitalul a beneficiat anul acesta de o creștere de peste 29% și va continua să se dezvolte și în 2022, când se estimează o creștere de 14,3%.
În 2020, televiziunea a scăzut cu 10,3%, dar pentru finalul lui 2021 e așteptată o creștere de 7,6%. În următorii 5 ani, creșterea în piața TV va fi susținută aproape exclusiv de Connected TV, deocamdată slab dezvoltat în România, care își va dubla valoarea la nivel global în perioada 2021-2026, potrivit raportului.
După declinul din 2020, creșterile estimate pentru Audio și Outdoor sunt de 14% respectiv 16%, în 2021. Pentru 2022 sunt prevăzute creșteri de 7,2% pentru Audio și 15,3% pentru Outdoor. Streamingul digital și podcasturile sunt din ce în ce mai importante și rămân esențiale în menținerea industriei audio pe linia de plutire.
Ziarele au recuperat doar 2%, după căderea de 28,2% de anul trecut. Previziunile pentru 2022 nu sunt prea optimiste pentru acest domeniu – se așteaptă o nouă scădere, de 4,7%. Revistele sunt în continuare pe un trend descendent, după scăderea majoră de anul trecut. Anul acesta au coborât cu încă 5,8% și așteptările sunt ca în 2022 să mai piardă 7,3%.
Televiziunea a atras majoritatea bugetelor din publicitate
În România, în ciuda scăderii audiențelor, televiziunea a atras în continuare majoritatea bugetelor din publicitate, având o cotă de piață de 57% și o creștere de 14% față de anul anterior.
H&M, gafă de proporții într-o reclamă la uniforme școlare. Mesajul transmis de retailer pe rețelele de socializare
Mediul online a crescut cel mai mult, cu 28% față de 2020, atingând în acest an 33% cotă de piață, încă mult sub media globală de 64%.
GroupM activează în management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde de dolari în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii.
Sursa foto: camilo jimenez, Unsplash