Lectură de 3 minute

15 Jun 2023 - Interviuri și Analize

Corina Matei, Cooperativa Țara Mea, la Retail Logistics & FMCG: Și investiția este o soluție într-o perioadă de criză

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Ultimii trei ani ne-au copleșit cu crize succesive, iar în prezent o resimțim puternic pe cea a scumpirilor, mai ales în cazul alimentelor. Corina Matei, director de vânzări la Cooperativa Țara Mea, spune că puterea de cumpărare a scăzut, iar în astfel de situații, investiția poate reprezenta o soluție. 

Sursa foto: Ovidiu Udrescu/ Retail Logistics 2023

Referitor la scumpiri și inflație, Matei afirmă că, fără îndoială, Cooperativa a fost foarte afectată în 2022, pornind de la utilități până la ambalaje. Ca soluție, aceasta spune că a încercat optimizarea prin costurile de transport pe care le-a reorganizat împreună cu membrii Cooperativei.

Astfel, au reușit să obțină o pondere cât mai mică în prețul final al produsului. Totodată, pentru a nu face rabat de la calitate, compania a decis să achiziționeze mai puține produse.

„Ne mândrim cu faptul că am reușit în toate unitățile de producție să menținem personalul în această perioadă. Avem oarecum o stabilitate a prețurilor pentru că au existat anumite modificări în ceea ce privește materia primă. Cu siguranță, de exemplu, investiția în energie regenerabilă este o soluție. Și noi am investit în această perioadă prin achiziția unei fabrici de procesare și în dezvoltarea unitatății noastre de producție de lactate. Așadar, și investiția este o soluție într-o perioadă de criză”, a spus Corina Matei, la evenimentul organizat de Retail.ro, Retail Logistics & FMCG.

Comerț online sau tradițional?!

Când vine vorba de comerțul online, Corina Matei consideră că este foarte important să ai ambele soluții și ambele experiențe.

„În ceea ce privește produsele noastre, dacă vorbim de legume-fructe, omul are nevoie de această experiență vizuală, tangibilă pentru a avea încredere și acesta este obiceiul, dar în pandemie sigur că am avut o creștere foarte mare în ceea ce privește comerțul online. Probabil că este mai ușor să alegi online un vin pe care deja l-ai degustat și să devii, astfel, un consumator fidel”, a mai spus directorul de vânzări Cooperativei Țara Mea.

De asemenea, referitor la fidelizarea clienților, Corina susține că nu se poate construi o loialitate 100% online sau 100% tradițională.

Reclamațiile, cerute de producători

În același timp, ea a adăugat că reclamațiile clienților sunt utile pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare.

Citeste si:
Cât dau românii pe cadourile de Paște anul acesta și ce vor cumpăra pentru familie
Cât dau românii pe cadourile de Paște anul acesta și ce vor cumpăra pentru familie

„Ne străduim și învățăm, pentru că avem mici producători în cooperativă care au nevoie de ajutor în tot ceea ce înseamnă implementarea unei etichete corecte. Ne dorim să aducem produse de calitate. Partenerii pe care îi avem au implementat și ei un control de management al calității, ceea ce nu ne permite să nu ajungem la consumator cu informații corecte. Dar chiar dacă există o eroare, cu siguranță că aceste reclamații ar fi foarte utile și pentru noi ca producători online, în general”, a spus aceasta.

Managerul de vânzări al Cooperativei Țara Mea a mai explicat că, în prezent, nu există un site web al companiei cu vânzări implementate momentan.

”Noi suntem prezenți pe platformele clienților noștri, dar și pe platformele partenerilor noștri”, a conchis Matei.

Conferința Retail Logistics & FMCG: From logistic challenges to understanding the consumer’s behaviour a fost organizată de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu DKV.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Corina Matei, Cooperativa Țara Mea, la Retail Logistics & FMCG: Și investiția este o soluție într-o perioadă de criză