Lectură de 6 minute

22 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Coca-Cola pregătește noi investiții în fabrica de la Ploiești: extinde depozitul și automatizează zona de încărcare pentru șoferi

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Coca-Cola are un buget de investiții de circa 30 de milioane de euro pentru anul următor, destinat celor trei fabrici din România și vrea să extindă depozitul și să automatizeze zona de încărcare a produselor pentru vehiculele grele, astfel încât șoferii să își programeze un interval orar la care să ajungă să ridice marfa din unitatea din Ploiești.

Zona high-bay a fabricii din Ploiești, un spațiu de mari dimensiuni, cu circa 11 nivele, complet automatizat cu macarale, unde lucrează doar trei persoane și sunt depozitate mii de băuturi îmbuteliate, ar urma să fie extins pentru că dimensiunea actuală nu mai este suficientă.

„Businessul nostru crește, iar acum am ajuns în momentul în care trebuie să extindem zona high-bay. Deoarece în zona de high-bay fiecare milimetru contează, iar zona este complet automatizată, se lucrează la un proiect, dar încă nu am decis cum vom extinde zona: în adâncime sau în lateral. Trebuie să extindem zona, pentru că nu mai există spațiul necesar. Anual, investim circa 30 de milioane de euro în cele trei fabrici din România, iar majoritatea investițiilor sunt direcționate în noi linii de producții sau extinderea capacităților existente. Realizarea proiectului se va întinde pe circa doi ani, dar nu toată suma de investiții va fi direcționată către extinderea depozitului”, a declarat Jovan Radosavljevic, manager general al Coca‑Cola HBC România, în cadrul unui eveniment de aniversare a 30 de ani de prezență în România.

Reprezentantul companiei nu a precizat data de la care va începe proiectul, pentru că depinde de o serie de autorizații de construcție.

Gigantul producător de băuturi vrea să automatizeze zona de încărcare de la fabrica din Ploiești, din cauza aglomerației, astfel încât șoferii camioanelor să se programeze într-un interval de timp pentru încărcare.

Noile investiții de la Ploiești și Timișoara

În 2020, în fabrica din Ploiești au fost investite 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă, care ajung la consumatori din România și alte cinci țări. Tot anul trecut, în fabrica din Timișoara, 9,5 milioane de euro au fost direcționați pentru integrarea de noi tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET și creșterea performanței procesului de producție.

Anul acesta, la fabrica din Ploiești s-a inaugurat o linie aseptic, dedicată îmbutelierii Fuzetea, printr-o investiție de peste 19 de milioane de euro. Este singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie care reduce consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor.

În luna aprilie a acestui an, Sistemul Coca-Cola a lansat tehnologia Keel Clip: ambalajul colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cu aproximativ 200 de tone pe an a cantității de plastic din folii. Investiția în fabrica din Timișoara s-a ridicat la două milioane euro.

Citeste si:
Câștiguri record pentru Hugo Boss: profitul a depășit cifra de afaceri
Câștiguri record pentru Hugo Boss: profitul a depășit cifra de afaceri

Lipsesc șoferii de camioane și la Coca-Cola

Lipsa șoferilor de vehicule grele, care transportă produse alimentare și non-alimentare în Europa este resimțită și în România. În Marea Britanie, deficitul este estimat la circa 100.000 de persoane.

„Cred că în timpul sezonului, de la finalul lui mai până prin septembrie, fiecare producător are aceleași probleme cu șoferii de vehicule grele. Numărul lipsă al șoferilor necesari depinde de la zi la zi, dar ca producător ți-ar putea lipsi circa 10% din ceea ce ai nevoie, în termeni de volume livrate, sau chiar toată tura de livrare.

Șoferii de vehicule grele nu sunt singura categoria unde se remarcă o lipsă a forței de muncă, sunt multe profesii unde noile generații pur și simplu nu vor să mai practice meseria. Sunt oameni care au emigrat din România și lucrează în Germania sau Marea Britanie. Nu știu exact care factor cântărește mai mult în această problemă, dar aș spune că emigrația și faptul că nu sunt oameni noi care vor să muncească ca șoferi sunt factorii care au dus la o lipsă a forței de muncă în acest domeniu”, susține Radosavljevic.

În România, fluctuația de personal în cadrul Coca-Cola este de 4-5%, iar compania angajează circa 40 de oameni pe zi.

„În timpul pandemiei nu am concediat pe nimeni, am sperat că nu va dura mult și ne-am gândit că perioada de lockdown va dura trei-patru luni. Nu este moral să dai oamenii afară, apoi, când pandemia se încheie, să îi chemi înapoi să lucreze.

În ceea ce privește angajarea, este un proces continuu. În fiecare moment angajăm între 40 și 70 de oameni. Spre exemplu, astăzi încercăm să angajăm 40 de oameni, pentru toate cele trei fabrici. Mereu căutăm operatori, personal în logistică, dar și angajați pentru birourile din București. Fluctuația de personal este între 4 și 5%, între 4 și 5% din angajați părăsesc compania, pleacă în altă țară sau în altă companie”, a explicat managerul general Coca Cola HBC.

Investiții de peste 380 de milioane de euro în 30 de ani

Din 1991 și până în prezent, Sistemul Coca-Cola (Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România) a investit în operațiunile locale 384 de milioane de euro, iar produsele fabricate în cele trei unități din România din Ploiești, Timișoara și Poiana Negri sunt exportate în 14 țări.

Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe produse din portofoliul celor două companii, 56 de cenți au rămas în economia locală.

Contribuția la bugetul de stat a Sistemului Coca-Cola și a lanțului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în `2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.

Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca‑Cola și de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală, susține producătorul.

În România, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Coca-Cola pregătește noi investiții în fabrica de la Ploiești: extinde depozitul și automatizează zona de încărcare pentru șoferi