Lectură de 4 minute

16 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Brandul de fashion Stefanel a deschis toate magazinele din malluri. Cum probează clienții hainele

Andra Imbrea

Retailerul de fashion Stefanel, care a redeschis toate cele 11 magazine din malluri pe care le deține, de luni, 15 iunie, permite probarea hainelor în cabinele de probă. Angajații Stefanel utilizează însă steamerul la temperaturi ridicate pentru a igineza hainele probate în contextul limitării răspândirii infecțiilor. Mai mult, retailerul ia în calcul și crearea unei zone de carantinare a produselor pentru o zi sau două, după cum a declarat Bogdan Caluian, area sales manager Stefanel România.

Stefanel a redeschis primele magazine încă de la începutul lunii mai; locațiile stradale din Piața Romană și Dorobanți și-au reluat activitatea pe 4 mai. Odată ce au autoritățile au decis relaxarea măsurilor luate în cadrul pandemiei și au relansat oficial activitatea din centrele comerciale, Stefanel a redeschis toate magazinele din centrele comerciale. "Sperăm, ca și până acum, să oferim clientelor noastre o experiență de shopping plăcută, dar mai ales sigură", a declarat Bogdan Caluian, area sales manager Stefanel România.

Despre măsurile de siguranță adoptate de Stefanel pentru redeschiderea magazinelor din centrele comerciale, Caluian spune: "Acestea sunt, în mare parte, similare cu cele adoptate de majoritatea retailerilor, toate aliniindu-se normelor în vigoare impuse de autorități, dar și prin regulamentele interioare ale centrelor comerciale".

Printre acestea se numără dezinfectarea periodică a suprafețelor, amplasarea dispenserelor cu dezinfectant la intrarea în magazin și în zona cabinelor, aplicarea de stickere informative privind distanțarea socială, introducerea obligativității purtării măștii de protecție în incinta magazinului și chiar oferirea de maști potențialilor clienți care, din diverse motive, nu au.

"Este greu de anticipat cum va arata shoppingul în noua realitate de consum. În contextul actual sunt de părere că realitatea din magazine o vom cunoaște cu adevărat numai în urma interacțiunii angajaților noștri cu clienții, feedback-ul lor fiind extrem de important pentru noi. Vital!", spune Bogdan Caluian.

Citeste si:
Grupul Aaylex, producătorul Cocorico, a înregistrat afaceri de aproape 160 de milioane de lei, în primele 3 luni din 2021

Un singur lucru este clar și pentru noi, cum dealtfel pentru toți retailerii de fashion in România: vom încheia acest în an în scădere față de anul anterior. 

Ce se va întâmpla cu probarea hainelor în cabinele de probă Stefanel în contextul evitării răspândirii epidemiei de coronavirus? "Având în vedere specificul brandului Stefanel, dar și tipologiile clienților noștri sunt de părere că majoritatea nu vor avea rețineri în a proba hainele, fapt pentru care, da, probarea acestora va fi permisă. Vom respecta regulile de distanțare socială prin delimitarea câtorva zone de siguranță la cabinele de probă, în funcție de suprafață disponibilă. Vom alterna cabinele în care accesul va fi permis pentru probă cu cele în care accesul va fi interzis pentru a facilita păstrarea distanței de minim 2 metri", mai spune reprezentantul Stefanel.

O altă soluție luată de Stefanel România pentru siguranța clienților va fi folosirea steamer-ului la temperaturi ridicate pentru a igieniza produsele probate de clienți. "Avem în vedere și crearea unei zone de carantinare a produselor pentru 24-48 de ore, dar rămâne să vedem dacă această idee va putea fi pusă în practică din punct de vedere tehnic", spune Bogdan Caluian.

Stefanel permite, de asemenea, și returul produselor și se așteaptă chiar la un numar mai mare de astfel de solicitări. În ceea ce privește așteptările retailerului privind traficul și vânzările din perioada următoare, Bogdan Caluian spune: "Din păcate estimăm un trafic de clienți redus fapt ce se va reflecta în mod direct în turnover-ul magazinelor. Pe termen mediu și lung, sperăm că volumul vânzărilor va crește de la o lună la alta, dar în acest moment sunt mult prea multe variabile care nu ne permit să facem o estimare realistă. Un singur lucru este clar și pentru noi, cum dealtfel pentru toți fashion retailerii din România: vom încheia acest în an în scădere față de anul anterior". 

Citeste si:
dEpurtat.ro vrea să se extindă pe piețele din Bulgaria, Grecia și Ungaria

Stefanel a intrat pe piața locală în 1991 și a ajuns să dețină o rețea de 13 magazine, în Iași, Timișoara, Cluj, Constanța, Brașov, Sibiu și București, în Capitală retailerul având 7 locații. Din cele 7 magazine din București, două sunt situate stradal, iar restul în cadrul centrelor comerciale.

Sursă foto: Shutterstock 

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Brandul de fashion Stefanel a deschis toate magazinele din malluri. Cum probează clienții hainele