Lectură de 2 minute

31 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Black Friday 2022: când putem face reclamație la ANPC, dacă suntem nemulțumiți de produse

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Clienții nemulțumiți de achizițiile efectuate de Black Friday din diferite motive pot returna produsele furnizorului, care are obligația de a rezolva problemele pe cale amiabilă. Abia după aceea, dacă nu se găsește o rezolvare, se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Sursa foto: unsplash.com

"Este obligatoriu să ne adresăm operatorului economic. Nu trebuie să apelăm întâi la ANPC, în condițiile în care operatorii economici înțeleg să remedieze cele solicitate de consumator pe cale amiabilă. Deci, primul pas este să ne adresăm operatorului economic, abia ulterior dacă răspunsul acestuia este nesatisfăcător, către ANPC", a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru Retail.ro.

Când nu poate interveni ANPC

Acesta spune că produsul respectiv poate fi returnat numai unui operator economic care respectă toate exigențele legale.

Dacă este vorba, însă, de un operator economic identificat de consumator pe net fără a avea nicio dată, competențele ANPC sunt limitate.

”Nu putem nici noi ca autoritate să procedăm la identificarea unor situații despre care nu avem nici măcar o dată de începere a evaluării solicitate”, a mai precizat președintele ANPC.

Numărul reclamațiilor depuse de consumatori crește de obicei în perioada reducerilor de Black Friday, însă trebuie remarcat totuși faptul că sunt tot mai puține de la un an la an, menționează Constantinescu.

"Există operatori economici care au semnat protocolul obligatoriu prin lege cu ANPC, cum ar fi eMAG, Altex sau Vola, și care oferă posibilitatea unei medieri, să-i spunem, în sensul unei soluționări alternative, calea intermediară de urmat înaintea depunerea plângerii", a mai declarat Constantinescu.

În acest an, ediția de Black Friday a început mai devreme și se întinde pe o perioadă de circa o lună pentru cea mai mare parte dintre retaileri.

Citeste si:
ANPC, sfaturi pentru românii care cumpără peşte: Nu achiziționați produse cu suprafață lipicioasă
ANPC, sfaturi pentru românii care cumpără peşte: Nu achiziționați produse cu suprafață lipicioasă

Găsiți AICI sfaturile ANPC prin care ne putem asigura că nu ne vom lăsa păcăliți de operatorii economici.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Black Friday 2022: când putem face reclamație la ANPC, dacă suntem nemulțumiți de produse