Lectură de 8 minute

25 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Planurile Anna Cori în 2022: restructurări pe plan local, creșteri de preț și extinderea în Dubai, în sistem franciză

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul român de încălțăminte Anna Cori se dezvoltă în 2022. Prima mutare din acest an pentru compania românească care produce încălțăminte pentru damă și bărbați este deschiderea unui magazin în Dubai, care va funcționa în regim de franciză și inaugurarea unui nou magazin la Fabrica Denis din Suceava. În plus, Anna Cori va crește prețurile produselor cu aproximativ 20% în acest an, ca urmare a scumpirilor înregistrate la materiile prime, va face restructurări și va reamenaja magazinele existente, a spus Andreea Cornea, directoare de marketing a companiei, într-un interviu pentru Retail.ro.

Andrea Cornea a început munca în fabrica Denis, fondată de părinții Ilie și Ana Cornea, încă de la vârsta de 19 ani, acolo unde se produce brandul de încălțăminte pentru femei și bărbați Anna Cori. Producătorul român va lansa o nouă colecție de primăvară, care vine cu creșteri de prețuri de până la 20%.

,,În colecția de primăvară-vară vom avea în mod special o diversitate de culori mai mare, vom avea modele noi, accesorizate. Anul acesta se poartă foarte mult accesoriile de tip lanț, inclusiv la partea de încălțăminte, dar și la genți, dar o să avem o abordare mai fresh, mai modernă, destinată tinerilor. Cred că noi, tinerii, începem foarte mult să ne creăm un stil propriu, de aceea colecția nu va mai avea atât de multe modele, ci va consta în câteva modele foarte bine alese, care vor deveni un fel de modele icon''', spune Andreea Cornea într-un interviu pentru Retail.ro.

Anna Cori nu intenționează să se extindă în zona de încălțăminte pentru copii, dar își propune să dezvolte zona de marochinărie, în special pentru produsele pentru bărbați, fiind categoria pe care producătorul vrea să se concentreze mai mult în acest an.

Scumpiri au existat la numeroase materii prime, printre care și tălpile și branțurile pentru încălțăminte, motiv pentru care producătorul român este nevoit să ia măsuri.

,,Am fost notificați încă de anul trecut că vor exista scumpiri, că se vor scumpi tălpile, branțurile și materialele pentru accesorii. Deja am stabilit și noi o mică creștere a prețurilor, nu va fi una foarte foarte mare de la început, încercăm să menținem o constanță cât de cât, dar vom majora prețurile începând cu 2022, cu prima colecție. Estimăm că vor crește cu 20% prețurile'', explică Andreea Cornea.

Anna Cori deschide un magazin în Dubai

Anna Cori are 27 de magazine deschise în țară, două în Chișinău, precum și unul în Odessa, Ucraina. Producătorul român de încălțăminte vrea să se extindă în 2022, iar prima piață vizată este Dubai, urmând ca, ulterior, să deschidă magazine și în Germania și Austria. În plus, în 2022, compania are în vedere deschiderea unui magazin în Oradea și reamenajarea magazinelor existente.

,,În 2022, punem bazele pentru deschiderea din Dubai, voi pleca în Dubai pentru deschidere. Cred că Dubai va fi prima opțiune și ulterior ne gândim și în Europa, în Austria, Germania, acolo vor fi primele noastre deschideri. În România ne gândim să deschidem un magazin în Oradea, dar este încă la nivel de discuție. Vom mai vedea pe parcurs, dar momentan ne focusăm pe reamenajarea magazinelor după noul concept, pentru că unele au rămas cu vechiul concept de acum câțiva ani și vrem să le aducem pe toate la aceeași imagine ca să avem o unitate'', a spus Cornea.

Citeste si:
C&A vrea să se extindă cu magazine mai mici în centrele orașelor europene
C&A vrea să se extindă cu magazine mai mici în centrele orașelor europene

Anna Cori deschide un magazin la fabrica Denis

În 2022, Anna Cori va deschide un magazin nou la Fabrica Denis din Suceava, cu un spațiu de 500 de metri pătrați, fiind cel mai mare și mai reprezentativ magazin al producătorului român.

,,Anul acesta vom deschide magazinul nou de la Fabrica Denis din Suceava. Este primul magazin al nostru care a fost deschis, este mai mic și nu a fost renovat decât foarte puțin din anul 2002 și anul acesta facem un magazin nou. Va fi un magazin de 500 de metri pătrați, va fi cel mai mare și cel mai reprezentativ magazin al nostru, fiind localizat chiar lângă fabrică, aici în Suceava''.

Producătorul român nu a precizat câte locuri de muncă vor fi create prin intermediul noilor deschideri de magazine, dar la fabrica din Suceava are un număr de 400 de angajați, iar în magazinele din țară sunt 150 de persoane angajate.

Însă, Anna Cori a închis și două magazine la începutul pandemiei, atunci când mall-urile au fost închise temporar și ia în calcul în 2022 și posibile restructurări și închideri de magazine care aduc mai puțin profit.

,,În perioada în care erau închise mall-urile am avut două contracte care expirau și neștiind cum vor fi lucrurile și ce se va întâmpla, am decis să le închidem la acel moment. Acum încercăm să ne restructurăm și să vedem dacă va mai fi nevoie să închidem unele magazine din unele zone mai puțin profitabile. În ultimii doi ani am mai făcut amenajări și au rămas o parte din magazine. În unele centre comerciale ne vom reloca și vom deschide un magazin nou, iar unele vor trece prin procesul de reamenajare. Legat de magazinul din Băneasa (n.r. în București), noi ne dorim o poziție la parter și ei nu au disponibilitate pentru parter și atunci a rămas să așteptăm până se ivește o ocazie, dar ne dorim să fim și în Băneasa în curând''', a explicat Andreea Cornea.

Online-ul a prins avânt

Perioada noiembrie-decembrie este cea mai bună perioadă pentru Anna Cori, având în vedere campania de Black Friday și reducerile din perioada Crăciunului. În 2021, vânzările producătorului român au crescut a fost atât în online, cât și în magazinele fizice.

,,Am crescut pe partea de online, la fel și în magazinele fizice, dar în ultimul an am înregistrat mai multe vânzări pe online decât pe toată rețeaua de magazine. Și luna ianuarie este o lună aglomerată, când încep reducerile finale, dar și luna august, și pe online și pe offline, pentru că la noi în zonă se întorc foarte mulți acasă din străinătate și atunci este o perioadă foarte bună pentru Anna Cori'', a explicat Cornea.

În plus, au existat schimbări în ceea ce privește comportamentul de consum al clienților: unii clienți au început să cumpere mai puțin, dar pun mai mult preț pe calitatea produselor, în timp ce sunt și clienți care cumpără foarte multe produse, dar nu le păstrează pe toate.

Anna Cori dezvoltă magazinul online

Producătorul de încălțăminte Anna Cori dezvoltă magazinul online și introduce noi funcționalități, printre care se numără și serviciul de gift card, precum și cardul de membru, care vin cu discounturi și beneficii. În plus, clienții vor putea vedea și disponibilitatea unui produs în magazine prin intermediul site-ului.

,,Urmează să dezvoltăm și mai mult magazinul online, va fi mult mai funcțional și mai ușor pentru clienți. Planul nostru este să fie aceeași experiență ca și în magazinele fizice, pentru că momentan unele servicii nu sunt disponibile pe online, precum serviciul de gift card, cardul de membru, unde clienții au parte de anumite discounturi și beneficii. Partea de funcționalitate va fi îmbunătățită, vor putea să vadă dacă un anumit produs este disponibil într-un anumit magazin fizic, direct de pe site, deci va fi mult mai friendly'', a precizat Andreea Cornea.

Circa 10% din vânzările Anna Cori provin de pe piețele externe, iar restul vânzărilor provin din online și din magazinele fizice din România. În 2022, producătorul vrea să se axeze pe promovarea produselor în Europa.

,,Piața externă este destul de mică, dar de când am lansat și serviciul de livrare în Europa avem destul de multe comenzi și chiar anul acesta vrem să ne axăm mai mult pe promovarea în Europa. Momentan, pot spune că piața externă este undeva de 10% din vânzările totale. Ca servicii de livrare, pe plan extern colaborăm cu Fedex și DPD, iar o comandă în funcție de țara în care se livrează durează aproximativ cinci zile lucrătoare. Procesul de retur este la fel de ușor, pentru că ei fac doar solicitare, iar curierul merge la locație, ridică coletul și revine către noi, fără alte costuri suplimentare'', a mai menționat Andreea Cornea.

Anna Cori a suferit pierderi de 80% odată cu începutul pandemiei în România în 2020, dar anul 2021 a fost mai bun din punct de vedere financiar, reușind să depășească cifra de afaceri cu trei milioane de euro în 2021 și a depășit nivelul din 2019 cu un milion de euro.

Anna Cori este un brand al fabricii de încălțăminte și marochinărie Denis din Suceava, ambele business-uri aparținând familiei Cornea. Business-ul cu încălțăminte și genți a început în urmă cu 20 de ani, ajungând la o rețea de 27 de magazine în țară, în București, Brașov, Cluj, Iași, Constanța, Galați, Piatra-Neamț, Pitești, Ploiești, Roman, Rădăuți, Satu Mare, Sibiu, Timișoara, Suceava și Zalău.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Planurile Anna Cori în 2022: restructurări pe plan local, creșteri de preț și extinderea în Dubai, în sistem franciză