Lectură de 6 minute

24 Aug 2021 - Interviuri și Analize

Afacerea de familie Artissana cu săpunuri din uleiuri și unturi vegetale, începută de o asistentă medicală din Brașov

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Artissana este o afacere de familie pornită de Ana Posea și soțul ei, Sorin, în 2017, în comuna Hărman, din Brașov, în care au investit 70.000 de euro din fonduri europene. Brandul de produse de îngrijire din ingrediente naturale a pornit din nevoia Anei de a trata pielea uscată a mâinilor, ea lu­crând ca asistentă într-un spital, unde ar­ticolele pe care le folosea pentru dezinfectare creau probleme pielii. Însă, povestea săpunurilor a început cu mult timp în urmă. 

,,Mi-am dorit să le arăt oamenilor că există și variante naturale și eficiente, fără a fi nevoiți să ne punem pe piele tot felul de chimicale. Multă lume nu știe că există și variantele acestea, mi-am propus să le fac din ce în ce mai cunoscute și m-am gândit că prin ceea ce facem noi online chiar înțeleg și chiar ajung să le aprecieze și să vadă că există o variantă la produsele din comerț'', explică Ana Posea.

Povestea Artissana a început cu un săpun și cu o cremă de mâini făcute încă din 2013, pe care le dădea și colegelor și prietenelor de la spital, fiind asistentă de meserie. Ana a văzut că produsele îi fac bine și a început să facă din ce în ce mai multe, a început să citească mai mult, a urmat niște cursuri și a ajuns să producă tot mai multe săpunuri și produse de îngrijire sub brandul Artissana.

Din gama Artissana fac parte acum cremele de față, cremele pentru corp, șampoanele din uleiuri esențiale și ingrediente naturale, balsamul de păr, uleiul pentru păr, exfoliantele și gelurile de duș.

Săpunuri la rece, cu glicerină, făcute acasă

Produsele Artissana sunt realizate printr-un procedeu la rece, prin care nu se fierb săpunurile, se pun componentele principale și uleiurile vegetale (uleiul de măsline, cocos, unt de shea, cacao și ulei de ricin). Produsele se încălzesc și se amestecă cu o soluție de sodă, din care rezultă o pastă care este turnată în anumite forme. Ulterior, se adaugă și uleiurile esențiale pentru parfum și colorantul din plante. Astfel, în 24 de ore pasta rezultată se transformă în săpun cu glicerină.

,,După 24 de ore nu mai conține deloc sodă, el este doar săpun și tocmai de aceea ele nu usucă deloc pielea, pentru că au glicerină. Întregul proces de tăiere, etichetare și ambalare se realizează manual și durează câteva ore bune, mai ales cu pusul în formă și etichetatul, care este cea mai migăloasă parte'', explică Ana Posea.

Citeste si:
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount

Produsele Artissana sunt organice, iar pentru aroma lor sunt folosite doar uleiuri esențiale, fără parfum și colorant. Sunt folosite doar macerate de plante, uleiuri de plante, uleiuri vegetale care dau culoare, cum este uleiul de cătină care dă o culoare portocalie, sunt folosite și sucurile de legume, precum sucul de morcovi, care are vitamina A și care este benefic pielii și oferă o culoare protocalie săpunului. În plus, mare parte din ingredientele folosite de Artissana sunt bio.

Românii preferă producătorii locali

Uleiul de lavandă este cel mai folosit și este obținut de la producători români, dar Artissana are diverse colaborări și își cumpără materia primă și din Anglia, și din Germania. Afacerea are mulți furnizori din țară, dar nu numai, pentru că unturile exotice pe care nu le găsește în țară le cumpără de la furnizori din alte țări, printre care cele mai multe provin din Germania.

Ana Posea spune că observă o tendință a românilor de a cumpăra tot mai mult de la producătorii locali și de a acorda o importanță mai mare brandurilor românești. Vânzările Artissana au crescut mai mult în online, odată cu închiderea târgurilor în urma pandemiei. Anterior, fondatoarea își vindea produsele la târgurile de Crăciun din București și la multe alte târguri din Brașov și Sinaia.

,,Eu așa am simțit. Am senzația că încerc să le descopere așa ușor, iar vânzările noastre au crescut, ceea ce mă face să cred că avem și mulți clienți noi și încep să cred că oamenii încep să le cunoască mai mult și să le aprecieze. Anul trecut a fost mai dificil, când a început pandemia, dar după câteva luni vânzările au început să crească, iar oamenii s-au orientat online, la cumpărături online. Noi avem site-ul Artissana și pagina de Facebook, unde ne pot contacta. Cred că și din cauza asta au început să crească vânzările online, astfel că au început să crească de anul trecut, din vară spre toamnă'', mai spune Ana Posea.

Valoarea medie a unei comenzi este de 100-200 de lei, iar taxa de livrare este de 20 de lei. Însă, transportul este gratuit pentru comenzile care depășesc suma de 150 de lei. Pentru 2021, Artissana a păstrat aceeași linie ca anul trecut, iar fondatoarea crede că situația va rămâne la fel până la finalul anului.

Produsele Artissana pot fi găsite și în atelierul din Brașov, dar și în Bacău unde sunt comercializate în mai multe magazine. Fondatoarea nu dorește să extingă gama de produse în retail, ci vrea să păstreze calitatea produselor.

Fără retail și mari magazine pentru săpunurile naturale

,,Este destul de complicat cu magazinele. Produsele noastre trebuie să stea în frigider, de exemplu cremele. Săpunurile stau la locul lor să nu le bată căldura. Este nevoie de niște condiții și atunci este puțin mai dificil. De obicei, produsele noastre nu merg în lanțurile mari de magazine, pentru că percep comisioane foarte mari pe care nu și le poate permite un producător local'', explică fondatoarea Artissana.

Ana Posea spune că a încercat rețete noi în ultima perioadă, la cerințele prietenelor și a dezvoltat gama pentru bărbați, dar și cea pentru copii și pentru bebeluși. Fondatoarea s-a axat și pe dezvoltarea produselor pentru îngrijirea părului, dar vrea să realizeze rețete noi pe care își dorește să le definitiveze și pentru celelalte segmente.

,,Îmi doresc cel mai mult să păstrez calitatea produselor. Avem și foarte multe seturi cadou, iar oamenii sunt încântați când le primesc. Îmi spun că atunci când deschid cutia totul miroase ca un câmp cu flori, asta mi-au spus foarte multe cliente. Acest lucru se datorează faptului că nu folosim chimicale, sintetice și cred că asta îmi doresc cel mai mult să păstrez. De aici vin și clienții, și profitul, și tot'', explică fondatoarea.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Afacerea de familie Artissana cu săpunuri din uleiuri și unturi vegetale, începută de o asistentă medicală din Brașov