OvidiuRo si Carrefour colaboreaza pentru o campanie prin care ajuta copiii sa mearga la gradinita

Publicat pe 1 Septembrie 2015 in Stiri si noutati

Intre 1 septembrie - 4 octombrie 2015 se desfasoara o campanie de strangere de fonduri pentru sprijinirea copiilor defavorizati pentru a-i ajuta sa mearga la gradinita. Campania este desfasurata in toate hipermarketurile Carrefour din tara, clientii avand posibilitatea sa adauge un leu la bonul de la casa de marcat, bani care vor fi donati pentru suportul copiilor care vor sa urmeze cursurile unei gradinite.

Actiunea caritabila face parte din campania de constientizare cu privire la importanta educatiei prescolare - Fara educatie, visurile dispar - desfasurata in acesta toamna de OvidiuRo si partenerii sai si se concentreaza asupra copiilor saraci inscrisi in programul Fiecare Copil in Gradinita (FCG).

Elementul cheie al programului sunt tichetele sociale in valoare de 50 de lei pe luna, conditionate de prezenta, care ajuta parintii saraci sa le asigure copiilor gustarea zilnica. Dintre toti copiii care au beneficiat de program, 98% s-au inscris la scoala, iar 64% continua sa aiba prezenta buna si foarte buna. Astazi, programul este implementat in 43 de comunitati din 11 judete si sustine 2.400 de copii.

Conform unui raport al Bancii Mondiale, doua treimi din copiii vulnerabili de 3-5 ani din Romania nu sunt inscrisi la gradinita (comparativ, 77% dintre copiii din familii cu venituri medii frecventeaza gradinita). Prin urmare, acesti copii incep scoala fara abilitati de baza - de la abilitati sociale la simpla capacitate de a identifica forme, culori, numere, litere - ceea ce face aproape imposibil succesul scolar si duce inevitabil la abandon.

Accesul la educatie, incepand cu gradinita, este esential pentru copiii in situatii de risc deoarece ei pot deveni ori asistatii sociali de maine ori dimpotriva, adultii activi, platitori de taxe. Ne bucuram sa avem in Carrefour un sustinator pe termen lung al programului Fiecare Copil in Gradinita si, impreuna sa convingem oamenii ca doar prin educatie putem schimba destine si, de ce nu, chiar viitorul tarii noastre.” a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo.

Andreea Mihai, Director de Marketing al Carrefour Romania. completeaza: „Ca parte a strategiei de responsabilitate sociala, ne indreptam eforturile catre asigurarea unei vieti mai bune pentru romani, de aceea ne implicam activ in programe axate pe educatie si nutritie. Ne alaturam cu drag acestui demers, care ne permite sa realizam un vis comun – acela de a crea un mediu propice dezvoltarii unei societati solide, in care educatia timpurie reprezinta primul pas.”

Carrefour Romania s-a implicat si alte proiecte umanitare si sustine OvidiuRo din anul 2006, pentru ca din 2010 sa fie parte din programul Fiecare Copil in Gradinita. Se ofera atat suport financiar cat si donatii in produse pentru diferite evenimente si Caravane Medicale.Incepand cu anul 2013, Fundatia Carrefour s-a alaturat si ea investitorilor majori ai programului FCG, printr-un grant de 168.000 de euro, reinnoit in 2014.


Mai multe despre

Carrefour, Magazine, Campanii umanitare, Fonduri, Ovidiuro, Asociatii caritabile

Recomanda

Comentarii: OvidiuRo si Carrefour colaboreaza pentru o campanie prin care ajuta copiii sa mearga la gradinita