Majoritatea retailerilor europeni nu sunt la curent cu noul standard de securitate a platilor care intra in vigoare din septembrie 2019

Publicat pe 21 Ianuarie 2019 in Stiri si noutati

Retailerii ar trebui sa fie pregatiti sa ofere o Autentificare Stricta a Consumatorilor (Strong Customer Authentication - SCA) ca sa evite nemultumirea clientilor.

Chiar daca ascensiunea pe care o cunoaste comertul digital reprezinta un colac de salvare pentru multi retaileri, 75% dintre comerciantii online din statele europene nu sunt la curent cu noul standard de securitate a platilor, care va intra in vigoare anul acesta, arata un studiu Mastercard realizat pe un grup restrans de retaileri online din Europa.

Autentificarea de tip EMV 3D Secure, care a fost dezvoltata cu scopul de a imbunatati experienta pe care o au consumatorii atunci cand fac plati digitale, va intra intr-o noua era a standardelor de securitate pentru tranzactiile online si va transforma SCA intr-un etalon al industriei, sprijinind noile tehnologii, precum autentificarea biometrica.

In ciuda acestor schimbari care au loc ca urmare a intrarii in vigoare, din septembrie 2019, a directivei europene revizuite privind serviciile de plata (PSD2), doar:
  • 14% dintre comerciantii online care au participat la studiu au implementat deja standardul SCA
  • 51% dintre ei afirmand ca vor fi pregatiti dupa septembrie 2019 sau ca nu au niciun plan de implementare a noului standard de securitate.
Standardul SCA va fi obligatoriu dupa ce va intra in vigoare directiva europeana PSD2. Cu toate acestea, inainte ca directiva sa intre in vigoare, retailerii online trebuie sa se pregateasca si sa ia urmatoarele masuri:
1. Sa contacteze banca acceptatoare sau furnizorul care permite serviciul de plati si sa se asigure ca businessul este pregatit si inrolat in sistemul Identity Check.
2. Sa-si educe consumatorii – trebuie sa-i anunte ca experienta lor de plata va fi imbunatatita si ca noile masuri le aduc beneficii: nu vor trebui sa mai retina parole si vor plati in conditii de siguranta sporite.
„Chiar daca retailul digital continua sa se dezvolte intr-un ritm accelerat, ceea ce este extrem de benefic pentru comerciantii online, aceasta dezvoltare pune, in acelasi timp, presiune pe umerii retailerilor online, care trebuie sa se asigure ca tranzactiile digitale sunt sigure si fara probleme. Am realizat prima tranzactie EMV 3DS reusita in septembrie. Suntem incantati sa oferim solutia noastra Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare in timp real, cum sunt parolele dinamice si biometria (inclusiv amprenta, recunoasterea faciala, a irisului si a vocii), pentru a oferi o experienta online mai sigura, potrivita pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania.

Mai multe despre

Retaileri, Master card, EMV 3D Secure

Recomanda

Comentarii: Majoritatea retailerilor europeni nu sunt la curent cu noul standard de securitate a platilor care intra in vigoare din septembrie 2019