Ikea se concentreaza pe mediul online

Publicat pe 19 Septembrie 2016 in Stiri si noutati

Ikea, retailer suedez pentru mobila si decoratiuni de interior a deschis in 2016 mai multe puncte de vanzare de tipul click and collect, in comparatie cu unitatile fizice. Astfel, compania tinde sa-si concentreze afacerea mai mult in mediul online, strategia de expansiune indicand schimbari.

Conform The Wall Street Journal, CEO-ul Peter Agnefjall a declarat: Aceasta (deschiderea magazinelor click-and-colect) face parte din trecerea totala a magazinelor IKEA, de la un retailer traditional de caramida si mortar la un retailer multilateral”.

In comparatie cu anul trecut, vanzarile IKEA au crescut cu 4.8%. Odata cu deschiderea a mai multor locatii de tipul click-and-collect, IKEA trece printr-o transformare majora de a darama imaginea de retailer traditional. Astfel, in perioada septembrie 2015 - august 2016, Ikea a deschis 12 noi magazine si 19 puncte de colectare si de comenzi. Schimbarea se bazeaza si pe inregistrarea unui ritm de crestere de profit pe piata, in tari ca Australia, Canada sau Polonia.

Compania suedeza a mizat de decenii pe aceeasi strategie - magazine uriase situate la periferiile oraselor, acestea servind atat ca depozite, cat si ca showroom-uri unde sunt si restaurante. Grupul suedez este cunoscut mai ales pentru articolele de mobilier vandute si care apoi trebuie sa fie ansamblate de cumparator.

Prima unitate deschisa a fost in 1958. Pentru anul acesta s-a anuntat deschiderea a noi unitati in India si Serbia (in prezent sunt 340 de magazine in total, deschise in 28 de tari). Primul magazin Ikea deschis in Romania a fost inaugurat in 2007, anul trecund anutandu-se dorinta de a se mai deschide inca o locatie in Capitala pe bulevardul Theodor Pallady.

Sursa foto: pixabay.com

Mai multe despre

Ikea, Magazine, Comenzi online, Magazine mobila, Online

Recomanda

Comentarii: Ikea se concentreaza pe mediul online