Fructe si legume de sezon pe care sa le consumi toamna asta

Publicat pe 14 Octombrie 2016 in Recomandari

Toamna este sezonul virozelor si al racelilor. Insa anotimpul aduce si multe legume si fructe, cu un aport urias de vitamine care servesc la cresterea imunitatii si imbunatatesc starea de sanatate prin oferirea de energie si substante nutritive.

Daca toamna gospodinele se grabesc sa faca provizii de iarna si pregatesc muraturile in sezonul cand se culeg viile si recoltele, anotimpul ploios este si o sursa inepuizabila de fructe si legume de sezon cu beneficii multiple pentru organism. Aerul uscat, umiditatea, schimbarile bruste si drastice de temperatura slabesc rezistenta organismului, astfel ca mai ales in perioada friguroasa avem nevoie de remedii naturale care sa ne creasca imunitatea sau sa optam pentru o cura de detoxifiere prin sursele complexe de vitamine si minerale. Fructele si legumele de sezon sunt mai gustoase toamna, atunci cand sunt consumate proaspete. plus ca sunt mai ieftine in comparatie cu celelalte perioade din an. Odata cu racirea vremii, trebuie sa ne orientam catre o alimentatie mai echilibrata, asadar iata ce fructe si legume trebuie sa consumi toamna asta si de ce:

Fructe de toamna:

- Merele contin multi antioxidanti care ne ajuta sa evitam imbolnavirea, vitamine (A,B, C, E) care ne inzdravenesc sa combatem oboseala si sunt ideale in cazul racelilor.

- Perele combat stresul, contin fibre care ajuta la digestie si saruri minerale (calciu, potasiu, fier) sau vitamine (A,B,C). Sustin sanatatea inimii si sunt hipoalergenice; desi au continut ridicat de zahar, se absorb incet si nu cresc glicemia.

- Strugurii imbunataesc functionarea sistemului nervos si previn afectiunile cardiovasculare; contin potasiu si substante antioxidante cu efecte remineralizante.

- Gutuile isi pastreza proprietatile indiferent de cum sunt consumate si sunt sursa de fier, magneziu, de vitamine. Previn anemia pentru ca stimuleaza apetitul si sunt ideale pentru detoxifiere pentru ca elimina substantele toxice din organism - au efect tonic, antiseptic si diuretic.

- Smochinele au beneficii nutritionale – bogate in potasiu, calciu si fibre.

- Nucile si alunele ofera un aport sanatos de energie si Omega 3.

Legumele de toamna:

- Ciupercile sunt foarte satioase si bogate in niacina si riboflavina, vitamina B, facilitand productia de celule rosii.

- Cartofii dulci sunt bogati in proteine si contin in cantitati mari vitaminele C, D si magneziu, beta-caroten, mentinand sanatatea ochilor.

- Dovlecul nu este folosit doar ca decoratii de Halloween, acesta fiind ideal in cazul dietelor pentru ca este satios si bogat in nutrienti. In plus, contribuie la intarirea sistemului osos pentru ca ofera calciu si protejeaza corpul de imbatranirea prematura.

- Sfecla rosie regleaza tensiunea si are proprietati extraordinare in lupta impotriva virozelor si nevrozelor sau antianemice si reminelarizante.

- Conopida inhiba aparitia inflamatiilor din organism prin continutul de vitamina K si faciliteaza functionarea sistemului digestiv, neutralizand toxinele.

- Ridichiile sunt hepatoprotectoare naturale si combat retinerea de apa din organism, totodata incetinind aparitia ridurilor.

- Brocoli normalizeaza nivelul de colesterol si imbunatateste digestia.

- Ceapa rosie are proprietati curative, antiinflamatoare si antioxidante; fluidizeaza circulatia sangelui.

- Varza contine antociani care inhiba activitatea agentilor cangerigenci, iar antioxidantii protejeaza pielea.

- Vinetele contin potasiu, fier si mangan. Legumele au proprietati antianemice, laxative si diuretice.

Sursa foto: pixabay.com


Mai multe despre

Fructe si legume, Legume, Fructe, Toamna, Vitamine, Minerale, Suplimente imunitate

Recomanda

Comentarii: Fructe si legume de sezon pe care sa le consumi toamna asta